planace zasilacze(?)

Autor: qcol (probit_at_fr.pl)
Data: Mon 15 Apr 2002 - 10:27:38 MET DST

czesc..
czy moze mi ktos podpowiedziec co moze byc przyczyna tego zjawiska?
ostatnio w krotkim czasie trzem znajomym spalily sie komputery (po
ok roku, dwoch bezawaryjnego uzytkowania) ... w dwoch poszedl zasilacz,
plyta gl., dysk, w jednym sam zasilacz.
podejrzewam ze przyczyna bylo przepiecie w sieci, energetyka jednak sie do
tego
nie przyznaje... dziwnym zbiegiem okolicznosci mieszkania wszystkich
poszkodowanych
zlokalizowane sa blisko transformatora... w polsce energetyka maxymalnie
poze dawac napiecie
do 231V (tak mi sie zdaje)... mieszkania najblizej transformatora moga miec
wlasnie ok 230V
czy niektore zasilacze puszczane na nasz rynek moga faktycznie tego nie
wytrzymywac?
czy zdarzaja sie buble ktore nie potrafia sobie automatycznie regulowac
napiecia?
czy ktos mial juz taki przypadek? jak w ogole traktowac takie zjawisko? kto
ponosi wine?