Re: Co pod Athlona 1700+

Autor: Sebek74 (sebek74_at_go2.pl)
Data: Wed 10 Apr 2002 - 10:45:51 MET DST

"towarzysz Vader" <vader_at_nospam.regionalna.net> wrote in message

> Przeczytaj prosze archiwum grupy. Ilosc postow o problemach z ECSem jest
> zatrwazajaca.
>
> A co ja mam do niej? Dokladnie to, ze poprawnie potrafi ona pracowac
> tylko na ustawieniach defaultowych w biosie (przynajmniej ten model, z
> ktorym walczylem u kumpla). Zapomnij o optymalizaci systemu ustawieniami
> w biosie.

Mam taka plyte w pracy od 3 tygodni, wszystko pracuje ok, zadnych problemow
(z Athlonem 1700+). Fakt ze tu robie tylko VStudio + programy biurowe a nie
Quake :) Bios nie dosc ze ami to jest goly jak swiety turecki i nic nie da
sie ustawic. Ale nalezy sie zastanowic czy np jezeli za rok lub dwa zachce
sie nam nowy proc, to nawet kupujac teraz msi lub solteka drv4 nie bedzie
konieczna wymiana plyty. Patrzac w przeszlosc z reguly tak jest. Nowe
chipsety, nowe ramy itd itp. Czyli 5 stow znowu w plecy za plyte. ECS
kosztuje prawie połowe tego. Jak nam sie zachce cos nowego to sie go wywali
i kupi jakas nowa za podobne pieniadze (ok 275zl).
Po drugie. Ile dadza ci ustawienia optymalizacji? Poza problemami z grzaniem
sie proca zyslamy max np XP 1900+ czyli okolo 11%. To chyba niezaduzo, na
pewno niezauwazalnie. Zakładajac ze system z soltekiem (bez podkrecania)
bedzie i tak szybszy... to jest pytanie o ile o kolejne 5%? Strzelam bo nie
wiem. W sumie da to z 15%. Czy to sie oplaca? Moze dolozyc te 200 za roznice
w plytach do Athlona 1900+ od razu?
To takie moje dewagacje, moze nie mam racji. Oczywiście nie biore tu pod
uwagi konfliktow ze sprzetem ktory juz mamy (grafa, ram np). Ale gdy
kupujemy, mozemy chyba sprawdzic czy to pojdzie? Nie wszedzie, ale gdzies
sie na pewno da.

btw. Tak mi sie skojarzylo, "optymalizacja" Athlona to chyba nie to samo co
podkrecanie cela 533 na 800, bo 50% to juz cos...