HELP! Ktora z drukarek wybrac?

Autor: MarcinQ (marcmazz_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 22:07:27 MET DST

Witam,

Pytanie wprawdzie jak w temacie, ale moze jeszcze pare szczegolow:

1. Nie zamierzam drukowac na niej setek stron tekstu. Zastosowanie raczej
domowe, dla doraznych potrzeb wydrukowania od czasu do czasu kilku stron
tekstu.

2. Z racji fotograficznych zainteresowan zalezy mi na baaaaardzo dobrej
jakosci druku zdjec. Nie zależy mi natomiast na takich wodotryskach jak
bezposrednia wspolpraca z aparatami cyfrowymi, kartami SM, CF, MS, etc.

3. Istotne oczywiscie sa tez szeroko rozumiane koszty eksploatacji. Nie
chodzi tylko o jednostkowy koszt cartridge'a z tuszem, ale też:
- rozwiązania które pozwalają ten kosz zmniejszyć (np. oddzielne zasobniki z
tuszem),
- mozliwosc uzupelniania lub stosowania zamiennikow,
- inne...

W zasadzie poki co ograniczylem sie do dwoch firm HP i Epson.

Co do Epsona (rozwazalem tutaj model Stylus Photo 890), to po pierwsze z
tego co sie zorientowalem przegladajac archiwum wyroznia je podobno
rewelacyjna jakosc fotorealistycznych wydrukow (nie wiem jeszcze nie
widzialem). Wprawdzie chyba ma oddzielne zasobniki z tuszem, ale te
niewymienne glowice... podobno jak sie zapcha to kila - trzeba sporo
wybulic...

Jesli chodzi o HP to:

- albo 940c lub 960c - na razie do konca nie wiem ile rzeczywistej wartosci
dodanej wnosi 960 w stosunku do 940 (co mi daje automatyczna kalibracja
kolorów, 8MB RAM zamiast 2MB, czy wieksze normatywne obciazenie, bo takie wg
porownania na stronach HP sa roznice)

- albo PhotoSmart 1115 - i tu mam dylemat, bo nie do konca wiem czy wydruki
foto beda sie jakosciowo roznic od 940c czy 960c. Bo akurat na zintegrowanym
czytniku roznych kart pmieci to mi nie zalezy. Wprawdzie wg na stronie HP
drukarka ma 16MB RAM i lista akceptowalnych nosnikow jest jakby wieksza (ale
to moze byc tylko na uzytek marketingowy), ale poza tym we wszystkich
wymienionych jest PhotoRet III i PhotoSmart III, także nie wiem czy warto...

Zastanawia mnie tez czy HP drukuje foto tez 6-cioma kolorami jak Epson.
Sorry za takie lamerskie pytanie, ale w pracy mamy same lasery (kolorowe
tez).

Ostatecznie prosze o pomoc grupowiczow, bo wiadomosci z folderow rekalmowych
a praktyka... sami wiecie.

Pozdrawiam,

Marcin.