Re: Athlon XP+DDR+podkrecanie

Autor: Ernest (erio_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 09 Apr 2002 - 17:06:56 MET DST

> Imho przesadzasz - o ile samym FSB i ja krece komputry, o tyle zmiana
> mnoznika/napiecia itp. to juz dla mnie przesada. Masz porzadny
> sprzecik i niby do czego ci mocy obliczeniowej brakuje ? A co do FSB
> 150 - u mnie na Solteku DRV2 i Athlonie XP 1.6 oraz 512 DDR Elixir
> komp pomykal na FSB 155. Bariera byly raczej pamieci - juz przy 150
> gubia niestety dane, ale w sposob raczej niezauwazalny (procz
> parogodzinnych testow dos'owych). W kazdym razie problemow ze
> stabilnoscia nie mialem (Windows XP/Windows 2000 AS/RedHat).

A ja z kolei uwazam ze to kolega przesadza, o wiele bezpieczniejsze jest
podkrecanie mnoznikiem (nawet zwiekszajac napiecie) niz zwiekszanie FSB. FSB
wyższa niż nominalna, powoduje mniej stabilna pracę pozostałych elementów ,
np, karty greafiki, part PCI, dyskow twardych itp. Podkręcając tylko
mnożnikiem ryzykujemy uszkodzenie tylko procesora, Pytanie kolegi o
możliwosc regulacji mnoznika , sąd uważa za uzasadnione, aczkolwiek nie zna
plyty ECS, wiec nie moze pomóc :)

Ernest