Re: Ja tez o wyciszaniu

Autor: Michal Jeczalik (samotnik_at_samotnia.eu.org)
Data: Sat 06 Apr 2002 - 14:21:12 MET DST

"Kzysio" <kzysio_at_WYTNIJ-TOpoczta.onet.pl> writes:

> ze
>
> A jesteś pewien, że to wentylator w zasilaczu?
> Z mojego kompa wydowywał się dzwięk - coś jak cicha lodówka w czasie pracy
> (wyskoi świdrujący dźwięk), też zmieniał ton i też wydawało mi się, że to
> zasilacz. Okazało się, że to twardziel. Przekonałem się o tym wyjmując na
> chwilę wtyczkę zasilającą twardy - chałas ustał.

Hmmmm. Seagate 40 GB 5400 rpm? :) Dokladnie ten sam swiderek. Ciekawe, ze
obok stoi drugi komputer z tym samym dyskiem, z ktorego ten pisk sie nie
wydobywa.

> Wymontowanie go z ramy i położenie na czymś miękkim nie przyniosło rzadnego
> efektu. Mój dysk ma 5400 obr. więc kupiłem matę dźwiękochłonną, którą
> opatuliłem sam dysk i wykleiłem całego kompa od wewnątrz - cisza:)

Jak to wyglada?

> Po tym wszystkim zaczął mi przeszkadzać szum z wentylatora zasilacza, więc
> kupiłem nowy wentylator, puściłem go na 5V, dodatkowo zamontowałem taki sam
> (też 5V) w dolnej przedniej części kompa - wdmuchuje zimne powietrze do
> wewnątrz, twrzorząc "komin". Oprócz tego wyciąłem kratkę z zasilacza, rzeby
> wylatujące powietrze nie natrafiało na opór - jak się pewnie domyślasz -
> absolutna cisza:)

A jak sie przestawia wentylator na mniejsze napiecie? Opornikami? :)

--
Samotnik
Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/