Re: Ja tez o wyciszaniu

Autor: Kzysio (kzysio_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sat 06 Apr 2002 - 14:15:59 MET DST

Użytkownik "Michal Jeczalik" <samotnik_at_samotnia.eu.org> napisał w wiadomości
> Wiec tak - mam domowy serwero-routerek PII 266. Zasilacz w nim wyje tak,
ze
> dostaje obledu. W dodatku zmienia ton w momencie wiekszego obciazenia
> dysku. :)

A jesteś pewien, że to wentylator w zasilaczu?
Z mojego kompa wydowywał się dzwięk - coś jak cicha lodówka w czasie pracy
(wyskoi świdrujący dźwięk), też zmieniał ton i też wydawało mi się, że to
zasilacz. Okazało się, że to twardziel. Przekonałem się o tym wyjmując na
chwilę wtyczkę zasilającą twardy - chałas ustał.

Wymontowanie go z ramy i położenie na czymś miękkim nie przyniosło rzadnego
efektu. Mój dysk ma 5400 obr. więc kupiłem matę dźwiękochłonną, którą
opatuliłem sam dysk i wykleiłem całego kompa od wewnątrz - cisza:)

Po tym wszystkim zaczął mi przeszkadzać szum z wentylatora zasilacza, więc
kupiłem nowy wentylator, puściłem go na 5V, dodatkowo zamontowałem taki sam
(też 5V) w dolnej przedniej części kompa - wdmuchuje zimne powietrze do
wewnątrz, twrzorząc "komin". Oprócz tego wyciąłem kratkę z zasilacza, rzeby
wylatujące powietrze nie natrafiało na opór - jak się pewnie domyślasz -
absolutna cisza:)

--
Pozdrawiam
Kzysio