Re: Ja tez o wyciszaniu

Autor: Kzysio (kzysio_at_f2virt.onet.pl)
Data: Sat 06 Apr 2002 - 15:15:28 MET DST

Użytkownik "Michal Jeczalik" <samotnik_at_samotnia.eu.org> napisał w wiadomości
> Hmmmm. Seagate 40 GB 5400 rpm? :)

Ja mam maxtora 40 GB 5400 rpm.

> Dokladnie ten sam swiderek.

Taaa...:) Po krótkim czasie ma się ochotę rozwalić kompa młotkiem...

> Ciekawe, ze
> obok stoi drugi komputer z tym samym dyskiem, z ktorego ten pisk sie nie
> wydobywa.

Nie wiem, sprawdź sobie, mówię tylko jak było u mnie. A z drugiej strony
trochę mnie zmartwiłeś, jeżeli nie wszystkie egzemplarze tak mają, a ja
trafiłem właśnie na taki...:(

> Jak to wyglada?

Maty dźwiękochłonne są różne (im grubsza tym ciszej, drożej, goręcej i mniej
miejsca;). Moja ma 11 mm grubości, składa się z maty bitumicznej,
samoprzylepnej (tłumiącej drgania) - 1 mm, na nią naklejona jest gąbka (1
cm) - szara, trochę pobłyskująca. Całość daje niezły efekt.
Dysk wymontowałem. Z maty skleiłem pudełko (gąbką do wewnątrz) w którym
zamknąłem dysk, teraz mieści się tam gdzie Cd-rom. No a kompa wykleiłem
całego (wszystkie ścianki i wszystkie otwory) został tylko wylot w zasilaczu
i wlot w dolnej części na wentyl.

> A jak sie przestawia wentylator na mniejsze napiecie? Opornikami? :)

Zależy na jakie napięcie. Opornikami też można. Można również regulatorem
npięcia (zrobiony lub kupiony) - daje płynną regulację - mam taki na wentylu
z procka.
Tym razem podłączyłem go do wtyczki zasialjącej hdd, cd-rom. Aby uzyskać 5V,
czerwony kabel z wentyla podłączasz do czerwonego z wtyczki, a czarny do
czarnego (ale tego obok czerwonego). Siedem V - czarny z wentyla do
czerwonego z wtyczki i czerwony z wentyla do żółtego z wtyczki, ale nie
wszystkie zasilacze dobrze znoszą "7V" - teoretycznie istnieje ryzyka
spalenia.

--
Pozdrawiam
Kzysio