Re: tania dobra plyta pod AMD

Autor: benek (benek.benek_at_wp.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 14:32:03 MET DST

> Co masz na mysli mowiac ze ECS jest najgorszy, a Soltek albo Shuttle jest
> dobry??. Wydajnosc, mozliwosc podkrecania itd.??

z doswiadczen znajomych wynika ze ECSy sa najtrudniejszymi w uzytkowaniu
plytami - sprawiaja sporo problemow nie tylko poczatkujacym uzytkownikom -
moze to nie sa konkrety, ale nie chce mi sie teraz pytac wszystkich od nowa
jakie mieli dokladnie problemy z ECSami
przytocze 1 przyklad: kumplowi urwalo sie mocowanie do coolera na podstawce
(a zapinka wcale nie byla sztywna) - plyta i procek (Athlon) poszly sie
jeb^%## - wszystko spadlo na karte graficzna ale ta na szczescie nie
ucierpiala - kumpel oddal to do serwisu i okazalo sie ze to nie pierwszy
przypadek, a jak poszperal w necie i popytal znajomych sprzedawcow to
dowiedzial sie ze wyjatkiem nie sa odpadniecia calych podstawek dla proca -
nie chodzi tu o sam fakt ale o skale tego zjawiska !!!
a co do wydajnosci, mozliwosci podkrecania i stabilnosci tych plyt (ECS)
mozna by wiele mowic - a prawde zna kazdy kto obcowal z tymi plytami -
lepiej dolozyc te 50-100zl i kupic cos bardziej przyjaznego uzytkownikowi
niz ECS
podam inny przyklad - kumpel na ECSie (nie pamietam modelu) mial problemy z
Athlonem na FSB 133 - czesto resetowaly sie ustawienia w BIOSie i komp
chodzil na FSB 100 i trzeba bylo wszystko ustawiac od poczatku, a Win2000
pracowal niestabilnie - po zmianie plyty na jakas MSI problemy zniknely same

BTW ceny mowia same za siebie - przeciez plyta glowna to dosyc skomplikowane
urzadzenie i obnizanie ceny odbywa sie kosztem jakosci takie sa fakty

pozdrawiam