Czyżby się sypał IBM?

Autor: Prusak (prusy_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 04 Apr 2002 - 10:14:04 MET DST

Wczoraj na grupie poczytałem trochę o problemach z dyskami IBM-a i
postanowiłem sam ściągnąć program do testowania tych dysków.
Skłoniło mnie do tego także kilka innych faktów.

Mam kompa z Athlonem TB 1.4GHz, 256 MB DDR, Epox 8KHA+ i 2 dyski: IBM DTLA
20 GB i BIII i oczywiście Windows XP pro. IBM jest dyskiem systemowym.

Może po kolei opiszę:
Gdzieś 2 tygodnie temu po wyłączeniu kompa i gdy po kilkunastominutowej
przerwie chciałem go ponownie włączyć, nie chciał uruchomić się windows
(pojawiał się niebieski ekran, że wystąpił jakiś tam błąd). Jako, że nie mam
zrobionego dysku awaryjnego próbowałem odpalić instalację XP i tu pojawił
się problem - widzi partycję ale jako niezidentyfikowaną - chce ją
formatować. Postanowiłem odpalić fdisk-a i tu wszystko jest ok - fdisk widzi
tę partycję jako ntfs. Miast od razu rozpocząć instalację XP - postanowiłem
uruchomić instalkę 2000 i tu już partycja była widziana jako ntfs i można
było 2000 zainstalować jako następny system. Zrezygnowałem z tego i ponownie
uruchomiłem instalację XP (w międzyczasie za każdym razem próbowałem
uruchomić windowsa normalnie lub w trybie awaryjnym - zawsze z tym samym
skutkiem). Podczas instalacji wybrałem reperację i po kilku minutach system
chodził - nie musiałem żadnych programów instalować. Ale od tego momentu
zaczęły pojawiać się samoistne restarty.

Kilka dni temu uruchamiając komputer system uruchomił się tak, jakby przed
chwilą był instalowany - zmienił samoistnie profil użytkownika - przestał
korzystać ze starego a utworzył nowy. Mam cały czas zainstalowanego NAV
2002, który nie wykazuję by był jakiś stwór na dysku (jeżeli coś wykrył, to
wrzucił to do kwarantanny). Po przekopiowaniu danych ze starego profilu do
nowego - wszystko wyglądało jak dawniej. Oczywiście wszystkie programy
utraciły swoje ustawienia - trzeba było je od nowa konfigurować (wypadły
wszystkie historie).

Od tego momentu nasiliły się restarty systemu - a właściwie blue screeny.
Pojawiają się najczęściej, gdy zamykam jakiś program.

Temeperatura procka ok. 60 stopni.

Po przeczytaniu wczarajszych postów na temat dysków ibm i kilkukrotnym blue
screenie, postanowiłem sam sprawdzić swój dysk. Co wykrył? Podczas testu
dysku przy sprawdzaniu erro logs dysk zaskrzypiał (dźwięk przypominający
skrzypie zardzewiały zawiasów). Po zakończeniu testu pojawił się czerwona
tablica z możliwością wyboru czy chcę zapisać błędy na dysku (tak to
zrozumiałem - mogę się mylić), czy też naprawić uszkodzone sektory. Na razie
wybrałem cancel. Dalej podaje takie coś: Failure code: 0x70 - Defective
Device oraz TRC 700022B2.

I teraz mam do Was pytanie, czy słuszne są moje podejrzenia, że właśnie coś
źle się dzieje z moim dyskiem i że te wszystkie obecne kłopoty z systeme
związane są z dyskiem?

Proszę o pomoc i radę
Pozdrawiam
Prusak