problem z DMA

Autor: mwkard (mwkard_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 03 Apr 2002 - 23:04:08 MET DST

po włączeniu DMA dla HDD w WIN 98SE i przeładowaniu systemu znika dysk
twardy (w Mój komputer-panel sterowania-system), pojawiają się konflikty w
kontrolerach dysku twardego.
HDD jest dostępny (np. w exploratorze) ale znika zupełnie CD.

konfiguracja:
płyta Atrend ATC 6240
dysk Seagate Barracuda ATA, model ST 313620A (13,6 GB)
system WIN 98SE

bios wykrywa dysk jako: LBA, UDMA 4, 13667MB

teoretycznie płyta na UDMA 33 a dysk UDMA 66
próba przywrócenia poprzednich ustawień najczęściej kończy się
formatowaniem i instalacją od zera ;-((

(nie ma gdzie odznaczyć ustawienia DMA, instalacja poprzednich kontrolerów
dysków powoduje istnienie kilku wersji których nie można usunąć brak
dostępu do CD wymusza instalację z HDD, nadinstalowanie systemu na ten
bałagan nic nie daje)

czy można temu jakoś zaradzić, czy też jestem skazany na PIO 4?