Re: problem z DMA

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 05 Apr 2002 - 21:01:43 MET DST

Użytkownik "mwkard" <mwkard_at_box43.gnet.pl> napisał w wiadomości news:a8fqrr$f8a$1_at_news.telbank.pl...
> [...]
> kontrolerach dysku twardego.
> HDD jest dostępny (np. w exploratorze) ale znika zupełnie CD.
>
> konfiguracja:
> płyta Atrend ATC 6240
> dysk Seagate Barracuda ATA, model ST 313620A (13,6 GB)
> system WIN 98SE
>
> bios wykrywa dysk jako: LBA, UDMA 4, 13667MB
>
> teoretycznie płyta na UDMA 33 a dysk UDMA 66
> próba przywrócenia poprzednich ustawień najczęściej kończy się
> formatowaniem i instalacją od zera ;-((
>
> (nie ma gdzie odznaczyć ustawienia DMA, instalacja poprzednich kontrolerów

Jakich kontrolerów, o czym Ty piszes ???
System masz zainstalować od nowa po skasowaniu starego katalogu Windows.

> dysków powoduje istnienie kilku wersji których nie można usunąć brak
> dostępu do CD wymusza instalację z HDD, nadinstalowanie systemu na ten
> bałagan nic nie daje)
>
> czy można temu jakoś zaradzić, czy też jestem skazany na PIO 4?

Uaktualnij bios, jeżeli nie pomoże na pracę w udma33 to wyłącz w biosie UDMA
a dysk będzie nadal mógł korzystać z DMA ale MWDMA2 (max. 16.6MB/s).
Tylko uważaj żebyś ściągnął odpowiedni bios bo afaik 6240 była na VIA69x
oraz na iBX.

PeJot