Re: Czy FSB266 + DIMM nie ma sensu?

Autor: Adramelech (adresu_at_tu.nie.ma)
Data: Wed 03 Apr 2002 - 20:39:20 MET DST

Lukasz Kaluski <wookie_at_post.pl> OdpowiedŸ na

> Chcialbym sobie zamienic procesor na szybszy (teraz mam Athlon 850).
> Oczywiscie, jak zwykle nie obejdzie sie bez wymiany plyty, gdyz moja ma
> tylko FSB 200. Poniewaz mam sporo pamieci (3x128MB) w DIMM-ach, wiec nie
> usmiecha mi sie wydawac pieniadze na DDR-y. Ilekroc pytam w sklepach o
> plyte pod nowe Athlony i DIMM'y- otrzymuje 2 typy odpowiedzi:
>
> a - nie ma czegos takiego, bo jedno wyklucza drugie (tzn. FSB 266
> wyklucza uzywanie DIMM-ow)

Bzdura.

> b - jest cos takiego ale to bez sensu, bo traci sie wtedy ok. 20% mocy
> procesora

Te 20% to przy śilnym wietrze i z górki. W praktyce zależy co robisz. Np. w
3dSMax, DDRy dają może 2-3%, jeśli już.

> Czy ktos kto WIE NA PEWNO jak to z tym jest moglby sie wypowiedziec, ew.
> polecic jakas dobra plyte na Athlona (powiedzmy 1,4 Ghz) z 3 slotami
> DIMM. Najlepiej jakas markowa, bo mam duzo kart do obsadzenia i nie chce
> by sie to gryzlo.

Mam Epoksa 8KTA3L+ trzy sloty na SDRAMy, XP bez problemu działa(choć ja mam
tylko Durona Morgan), 5 PCI, KT133A.

Pozdrawiam

--
Piotr Sobolewski GG:1976488