Czy FSB266 + DIMM nie ma sensu?

Autor: Lukasz Kaluski (wookie_at_post.pl)
Data: Wed 03 Apr 2002 - 18:31:10 MET DST

Chcialbym sobie zamienic procesor na szybszy (teraz mam Athlon 850).
Oczywiscie, jak zwykle nie obejdzie sie bez wymiany plyty, gdyz moja ma
tylko FSB 200. Poniewaz mam sporo pamieci (3x128MB) w DIMM-ach, wiec nie
usmiecha mi sie wydawac pieniadze na DDR-y. Ilekroc pytam w sklepach o
plyte pod nowe Athlony i DIMM'y- otrzymuje 2 typy odpowiedzi:

a - nie ma czegos takiego, bo jedno wyklucza drugie (tzn. FSB 266
wyklucza uzywanie DIMM-ow)
b - jest cos takiego ale to bez sensu, bo traci sie wtedy ok. 20% mocy
procesora

Czy ktos kto WIE NA PEWNO jak to z tym jest moglby sie wypowiedziec, ew.
polecic jakas dobra plyte na Athlona (powiedzmy 1,4 Ghz) z 3 slotami
DIMM. Najlepiej jakas markowa, bo mam duzo kart do obsadzenia i nie chce
by sie to gryzlo.

Lukasz