Re: Czy FSB266 + DIMM nie ma sensu?

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Thu 04 Apr 2002 - 20:47:16 MET DST

Użytkownik "Lukasz Kaluski" <wookie_at_post.pl> napisał w wiadomości news:3CAB2E4E.307819D2_at_post.pl...
> Chcialbym sobie zamienic procesor na szybszy (teraz mam Athlon 850).
> Oczywiscie, jak zwykle nie obejdzie sie bez wymiany plyty, gdyz moja ma
> tylko FSB 200. Poniewaz mam sporo pamieci (3x128MB) w DIMM-ach, wiec nie
> usmiecha mi sie wydawac pieniadze na DDR-y.

Na początek muszę cię uświadomić że "DIMM" nie jest synonimem pamięci
SDRAM PC133, moduły DDR266 które są w sklepach to także Dimm'y ;)

;Ilekroc pytam w sklepach o
> plyte pod nowe Athlony i DIMM'y- otrzymuje 2 typy odpowiedzi:
>
> a - nie ma czegos takiego, bo jedno wyklucza drugie (tzn. FSB 266
> wyklucza uzywanie DIMM-ow)

Chcą Ci wcisnąć to co akurat mają w ofercie.

> b - jest cos takiego ale to bez sensu, bo traci sie wtedy ok. 20% mocy
> procesora

W niektórych zastosowaniach to jest prawda. Athlony "FSB266" rozwijają
skrzydła dopiero z pamięciami DDR266. Dla Duronów już się tak nie opłaca
przechodzić z Sdram na DDR.

> Czy ktos kto WIE NA PEWNO jak to z tym jest moglby sie wypowiedziec, ew.
> polecic jakas dobra plyte na Athlona (powiedzmy 1,4 Ghz) z 3 slotami
> DIMM. Najlepiej jakas markowa, bo mam duzo kart do obsadzenia i nie chce
> by sie to gryzlo.

Za ok 400zł można już kupić przyzwoitą płytę na chipsecie KT266A dla pamięci
DDR np. Shuttle AK31 v.3.1 albo Soltek SL75 DRV4.

A jak musisz to można gdzieś jeszcze znaleźć coś na KT133A np. Asus A7V133-C
, Abit KT7A, Soltek SL75 KAV.

PeJot