Re: Kontroler RAID IDE...

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 16:14:04 MET

Roman <roman_at_mcpc.pl> wrote:
> OK, dziekuje za wszystkie posty;) Czyli z tego co widze jezeli kupie karte
> PROMISE bede w pelni szczesliwym posiadaczem systemu RAID 0 oraz 1 - nie
> chce 3,4,5. Czy ktos z Szanownych grupowiczow testowal toto z Linuxem?
Linux ma wlasnego raida. Nie musisz kupowac do tego promisa zeby go zuywac.
RAID z linuxa jest dyzo wydajniejszy ma wiecej mozliwosci i potrafi
przebudowac macierz w trakie dzialania systemu - nie tzreba czekac
30 minut az sie to skonczy, na zaladowanie systemu.

> I mial moze awarie fizyczna jednego z dyskow (w mirrorze)? Jestem ciekaw co
> sie dzieje w takiej konkretnej sytuacji gdy np padnie MBR jednego z dyskow
> badz uszkodza sie fizycznie dane na jednym z nich?
Promise nie probowalem. Linuxa tak. W przypadku bledow odczytu lub
niemozliwosci zamontowania danego dysku w czasie
startu (np. uszkodzone MBR) system bez problemow sie uruchamia.

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Oledzki