Re: Kontroler RAID IDE...

Autor: Lee (wingchun_at_alpha.net.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 03:49:26 MET

> :) teraz wroc do drugiego postu w watku - o tym od poczatku byla mowa.

Sorry nie kumam o czym byla mowa ?? o cenach urzadzen ?? o RAIDach
sprzetowych ? software-owych ?? O CZYM ???A poza tym jesli klient pisze ze
uzywal HighPointa (nota bene nie lubie tej firmy wg mnie PROMISE i tylko
PROMISE - bynajmniej w grupie urzadzen z tzw nizszej polki) to chyba raczej
oczywiste ze w pelni profesjonalne rozwiazania go nie interesuja bo gdyby to
juz dawno mialby - jak to niektorzy twierdza W PELNI sprzetowy RAID z
dedykowanym CPU i olbrzymim cachem. Ale wracjac do tematu nawet do takiego
urzadzenia potrzeba sterownikow. Zas co do cen to IDE z dedykowanym CPU i
cachem jak i SCIS w takiej konfiguracji sa strasznie drogie (te drugie nawet
bardziej gdyz pomijajac cene kontrolera to dyski do nich sa tez b drogie)
Jednakze wydajnosci obydwu standardow nawet nie ma co porownywac :)) nie
mowiac o ich skalowalnosci (bo ile max dyskow IDE mozna podlaczyc na kanal -
a nawet jesli urzadzenie ma 3 kanaly to nadal pozostaje daleko w tyle za
podobnymi urzadzeniami SCSI. O 64 bitowej szynie PCI juz nawet nie bede
wspominam bo bede sie kolejny raz powtarzal.

I niech wreszcie ktos wyjasni co to RAID sprzetowy :)) dla mnie kazdy
kawalek laminatu podlaczony do szyny PC czy to ISA czy PCI czy innej
posiadajacy elementy elelktroniczne i spelniajacy okreslone zadanie w
komputerze czy to sterowanie dyskami czy chcoby karta poprawiajaca blad
biosu zwiazany z rokiem 2000 to HARDWARE wiec ???? No chyba ze ktos
programuje wykorzystujac uklady scalone, rezystory, kondensatiory i inne
elemnty elektroniczne Bo wg mnie nazwywanie FastTracka niby-RAIDem to jak
nazywanie samochodu dowolnej marki prawie samochodem tylko dlatego ze nie ma
napedu na 4 kola (vide brak dedykowanego CPU i cache) i ze nie potrafi
podjechac pod stroma gorke czy przejechac wody o glebokosci do 1m (vide
nieobslugiwane poziomy RAID 3, 5) jest po prostu zalosne. Jesli stac mnie
lub naprawde potrzebuje PROFESJONALNEGO sprzetu to go kupuje a jesli
zadowoli mnie tanszy nie oferujacy takich osiagow i funkcji kupuje tanszy -
lecz nadal hardware (bo w koncu wszystkie w/w karty instaluje sie w
odpowiednich dla nich slotach - prawda ?) pozostaje rozwiazaniem sprzetowym
nie programowym !!!!!!!
Jesli sie myle nich mi to ktos rozrysuje bo ja juz prosciej nie potrafie
pozdrawiam
Robert