Re: CEL1000 i wybuchowe plyty BX :-)

Autor: Wladyslaw Skoczylas (Desoft_at_interia.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 15:53:46 MET

> Oscyloskop zwykle służy do czegoś innego niż mierzenie napięcia ;). Tu
> wystarczy zwykły miernik -

Taak, jak zasilacz będzie podawał niodfiltrowane napięcie to wystarczy
miernik.
Właśnie oscyloskop jest najlepszym miernikiem napięcia.

> a poza tym aby wiedzieć jakie ma tam być właściwe
> napięcie poracy to trzeba by posiadać schemat panie kolego.

To na starych kondensatorach nie podali napięcia????

> Poza tym wystarczy aby kondensatory były na określone napięcie - jeśli
> wysiadły orginalne to znaczy, że raczej były słabej jakości lub na zbyt
> niskie napięcie.

Taak, producent sobie pomyślał tytaj jest dwanaście woltów, a ja dam
kondensatory na sześć, po co wiecej. Logiczne.

Wystarczy zamiast oryginalnych np. na 16V wstawić takie
> same ale na 25V i po sprawie. Mowa oczywiście o kondensatorach
> elektrolitycznych stabilizujących układy zasilania.

Naprawa metodą: nie idzie, weź większy młotek.

> Podkręcanie nic do tego nie ma.

A tutaj się zgadzam.

Lepiej mniej, a lepiej - W.I.Lenin
Władysław Skoczylas