Re: CEL1000 i wybuchowe plyty BX :-)

Autor: Włodek (surma_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 16:36:42 MET

Użytkownik "Wladyslaw Skoczylas" <Desoft_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Taak, jak zasilacz będzie podawał niodfiltrowane napięcie to wystarczy
> miernik.
> Właśnie oscyloskop jest najlepszym miernikiem napięcia.

Tylko po co sprowadzać kombajn jak się ma skosić trawnik przed domem ;).
Wystaczy multimetr.

> To na starych kondensatorach nie podali napięcia????

Napięcie napisane na kondensatorze oznacza najwyższe napięcie jakie może
zostać na niego podane. Tak więc mając napięcie znamionowe kondensatora 16V
oznacza, że przy wyższym napięciu może się on uszkodzić. I wcale to nie
oznacza, że jego napięcie pracy dla danego schematu referencyjnego jest
równe napięciu znamionowego. W układzie 12V może pracować kondensator na 16V
i więcej.
Ale nudzi mnie ta dyskusja - przenieście się na pl.elektronika albo coś
takiego ;)