Re: CEL1000 i wybuchowe plyty BX :-)

Autor: Włodek (surma_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 13:51:54 MET

Oscyloskop zwykle służy do czegoś innego niż mierzenie napięcia ;). Tu
wystarczy zwykły miernik - a poza tym aby wiedzieć jakie ma tam być właściwe
napięcie poracy to trzeba by posiadać schemat panie kolego.
Poza tym wystarczy aby kondensatory były na określone napięcie - jeśli
wysiadły orginalne to znaczy, że raczej były słabej jakości lub na zbyt
niskie napięcie. Wystarczy zamiast oryginalnych np. na 16V wstawić takie
same ale na 25V i po sprawie. Mowa oczywiście o kondensatorach
elektrolitycznych stabilizujących układy zasilania.
Podkręcanie nic do tego nie ma.