Re: Pentium4 a ISA

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 11:20:32 MET

Wojciech Kulasa <fingolfin_at_altair.wox.org.wytnijto> wrote:

> To ma byc argument? A odwrocmy ostrze... A jaka byla popularnosc PCI na
> rynku przed jego wprowadzeniem? Zerowa.
I co? Miales jakies karty PCI zanim PCI zostalo wprowadzone?
Nie? no popatrz!

> Wiec nie powinien zostac wprowadzony.
A to dlaczego? Jakos niezbyt trafiony argument.

> W mojej wypowiedzi chodzi o wspolistnienie, w Twojej o wykreslenie jednego
> z rozwiazan. Zreszta powiedz, czemu tak bardzo przeszkadza Ci ta ISA? Ze
> zajmuje miejsce na sloty PCI? Ja mam 5 slotow PCI, 2 ISA, 1 AGP, z tego
> na PCI jest tylko NIC, a oba sloty ISA sa obsadzone. Czyli uzywa sie...
Nie.. Starocie w ogole nie przeszkadzaja. Nikomu np. nie przeszkadza
fakt ze nawet najnowsze procesory P4 oraz AthlonXP wykonuja instrukcjie
jakies 35 lat temu Intel zawarl w swoim pierwszym
procesorze 4004 uzywany do budowania kalkulatorow. W ogole nam to
nie przeszkadza. Co z tego ze mamy obecnie kilkaset instrukcji z czego
polowa jest niepotrzebna. Ciagnijmy za soba balast staroci, przez
co polowe procesora zajmuje cache i elektronika tlumaczaca
rozkazy x86. Nie wiem czy wiecie ale ten sam program napisany w C
skompilowany pod x86 bedzie prawie dwa razy wiekszy niz dla m68xxx.
Dlaczego? Bo na zakodowanie jednej instrukcji tzreba sredio dwa razy
wiecej bitow. A wiec wolajny: ISA back! Niech wroci ISA. A dalej:
EISA back! VLB back! Dlaczego nikt juz nie montuje szyn VLB?
Mam karte graficzna, kontoler IDE na VLB i chcialbym je uzyc
z moim AthlonemXP!!!!!! A! A A A! I mam Adapter SCSI na EISA.
I karte sieciowa na ISA.

> Co Ty chcesz udowodnic? Ze sloty ISA nie sa potrzebne?
Tak..

> Sa, bo koledzy bronia i dali przyklady.
Bronia postepu. Na prawde ISA nie ma przyszlosci.
Za jakis czas to zrozumiecie. Apple np. juz od dawna
nie montuje NuBUSow i jakos nikt nie placze. A Wy
tutuaj rozpaczacie o stara, nic nie warta karte muzyczna...

> Zreszta uniwersalnosc PC polega m.in. na tym,
> ze mozna do niego podlaczyc praktycznie wszystko...
Tak.. np. software od kalkulatora na i4004 :)))))

Zreszta wcale ten uniwersalny PC nie jest taki uniwersalny...
Kart na NuBUS z Maka do k-nendzy nie moge do niego podlaczyc. ;->

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Oledzki