Re: Dysk 60GB - jaki system zainstlowac (FAT czy NTFS)

Autor: Piotr Molski (pmolski_at_saxon.pip.com.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 03:31:44 MET

Witam,

Bogdan Cieciura wrote:

> Proponuje WinXP - multimedialno-profesjonalny (z NTFS) i nie bedzie
> klopotow z wiekszoscia urzadzen.

Win XP troche za mlody ;-) Juz raczej W2K.

> Dla wygody i bezpieczenstwa danych dysk nalezy podzielic na kilka
> czesci.

Na razie rzucila sie na mnie praca - pracuje na W98 zainstalowanym na
chybcika, jak skoncze bede sie martwil o ustanowienie partycji i wgranie
wlasciwego systemu. Wasze post sa dla mnie bardzo cenne, coraz bardziej
rozumiem zaleznosci FAT-NTFS, partycji, itp. :-))) Prosze o wiecej :-)

> Majac tak duzy dysk mozesz uzywac wielu systemow operacyjnych - ja
> korzystam z System Commander'a 7.0 jako managera systemow/partycji.

O tym wlasnie myslalem - przyda mi sie W98 dla 1 waznego, podobniez
niedzialajacego pod W2K programiku. W ten sposob pozbede sie tez potencjanych
klopotow VIA-W2K-USB...

> Dla wiekszej wygody mozna po zainstalowaniu Systemu (dowolnego) oraz
> oprogramowania sporzadzic kopie partycji przy pomocy programu GHOST
> (lub podobnym) - wtedy odtworzenie Systemu (do stanu z dnia wykonania
> kopii) trwa pare minut.

Hmm, lacznie z partycjami czy tylko systemu? Bo wiekszosc postow o partycjach
na Grupie byla w stylu "gdzie sa moje dane i jak je odzyskac?" ;-)

> Jak masz tylko Win98 to nic nie powinno modyfikowac Twojego
> MBR.Powodem alarmu BIOS moze byc wirus

Hmm, dysk 60BarracudaIV zostal sformatowana pod W98. Programik DiscWizard
sciagniety ze strony Seageta caly czas traktuje go jako "niezainstalowany" i
proponuje partycjonowanie i formatowanie. Moze stad ten alarm. A moze jakims
cudem uchowal sie jeszcze NAV (wyrzucony na drugi dysk i chyba nie
funkcjonujacy ??? ) i to on grzebie..

pozdrawiam
Piotr