CD-ROM ... DVD - ?

Autor: sOap (soap_at_go2.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 02:04:12 MET

Witam!
Na dniach moj CD-ROM LG 48X odmowil posluszenstwa, w postaci nie mocy
odczytania zawartosci plyty oraz mega dlugiemu czekaniu na znalezienie
plikow na CD jak i ich kopiowaniu, co nie jest spowodowane zabrudzeniem!
Chodz i tak planowalem juz od jakiegos czasu zamiane tego nieszczesnego
urzadzenia, ktore bardzo denerowowalo mnie ze wzg. na dlugi okres
rozpoznawania plyty wrzuconej do niego oraz bardzo, ale to bardzo :>
gldosneg dzialnia samego czytnika, zwlaszcza w pierwszym okresie po
wszadzeniu plytki poziom db jest zastraszajacy! W porownaniu to mojego
TEAC'A , CD=RW W52E 4x4x36 LG traktuje jako wielki SHIT :D
Jako ze chcem zachowac nagrywarke w radosci i spokoju na dluzszy czas :D bop
jestem z niej w pelni zadowolony i jest a jej parametry sa dla mnie
wystarszajace jak na domowe "zapotrzebowania" mam zamiar dokonac zakupu
CD-ROM'a, a po nkonsultacji z ojcem stwierdzilismy iz "moze lepiej bedzie
jak od razu zakupimy CD-ROM z DVD!
W takim wiec razie postanowailem zapytac Was drodzy news reader-zy :) jakie
macie zdanie na temat samych CD-ROMACh oraz na urzadzeniach CD DVD :)?
W cennikach sklepowych BALTY mam do wyboru urzadzenia C-ROM mam nastepujace:
TEAC'a 40X - odpada ..., ASUSA 52x - ?, oraz LG takze 52X - ktorego z
oczywistych powodow nie biore pod uwage :)
zas CD DVD to ASUs 16/48x, LG - :D oraz TOSHIBA. W MediaMarkt natomiast
dojarzalem jeszcze urzadzenai PHILIPSA, Creativa oraz Yamahy a takze
Samsunga oraz imalo mi znanego LITEON.
Szczegolnie interesuje mnie ta ostania propozycja prze zniektorych bardzo
chwalona. Ponoc firma ta produkuje bardzo dobre CD-RW,a konkretniej jest
producentem czesci do tych urzadzen, Czy jest to wiec prawda?
Ma takze jesszcze pare odobnych pytan:
1) Czy urzadzenie CD DVD gdzie dsoc mocno bedzie exploatowany CD jest mniej
odporne na uszkodzenia - tzn. psucie niz goly CD-ROM?
2) Jakie sa roznice, i jak sie konkretnie przelicza 16X. 40X, 48X oraz 52 na
jednostki bardziej mi znane? :D? /wiem ze bylo ale wole zapytac jeszcze raz
by miec wszystko w calsoci :)
3) Czy warto dorzucac grosza na ver. BOx czy pozostac przy OEM-owskiej?
Jakie oprogramowania zazwyczaj jest dorzucone przez producentow?
4) Jesli chodzi i dobor urzadzen to poleccie mi takie urzadzenie ktore
bedzie szybkie, ciche i bedzie w stanie uporac sie z roznego rodzaju
blokadami, zabezpieczeniami jak i majace dobra korekcje bledow :) - wazne
jak dla mnie, szczegolnie gdy wsadzam porysowane plytki :))
5) Oglonie mile widziane jakies sugestie, wlasne odczucie jak i ogolnie
doswiadczenia z autopsji :)
6) Jesli chodzi o sklepy, to ci co mieszjaja w 3city niech wypowiedza sie
gdzie ich zdaniem jest najtaniej, najlpiej i najwieskszy wybor???

z gOry dzieki za info.!

--
[- POzDrOw|eN|@ !!! // Sp3c|aL tHx. !!! -]
[- KOnTaKt: GSM: +48 501800741 -]