Re: Monitor 17"

Autor: The_EaGle (theeagle_at_tenbit.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 19:32:35 MET

"Daniel Rutkowski" <gunio_at_starnet.pl> wrote in

> Pytamy Cadowcow...
Pytaj... ja wiem. Do CAD'a nie nadaje sie zaden monitor z maska
szczelinowa. Do DTP za to lepszy bedzie szczelinowy kineskop.

> co to znaczy "jakosc obrazu"? jest wiele elementow wplywajacych na tak
> wzgledne dwa slowa jak jakosc obrazu. Moze napiszesz co tam jest
> lepszego???
Zbierznosc, brak znieksztalcen, brak wplywu zewn pola magnetycznego, brak
pompowania obrazu przy nagleh zmianie jasnosci itd.

> Wez czlowieku mnie nie rozsmieszaj i nie denerwuj innych. Wiesz co
> zastaplio IFT(700)? Samsung 757DFX :).NF to skrot od Natural Flat
> (klania sie Diamondtron). No comments...Nie mowie ze 700IFT albo 757DFX
> to zly monitor bo zdaje sobie sprawe ze jest dobry ale to jednak nie
> trinitron ani diamondtron

Widze ze nalezysz to zaslepionych uzytkownikow shitow sony ale to u nas
normalne co jest drogie to MUSI byc lepsze :-). A tu okazuje sie to gowno
prawda.
Po pierwsze to gadasz takie bzdury ze nie wiem czy mam sie smiac czy plakac
:-)))))))
Oto link to monitorka 19" NF http://www.samsung.com.pl/produkty/sm900nf.php
A oto link do jego poprzenika 19"IFT
http://www.samsung.com.pl/produkty/sm900ift.php
Tak wiec jak juz cos masz zamiar napisac to nastepnym razem przemysl to 100
razy bo wlasnie sie osmieszyles i to dosc znacznie.

Kolejna sprawa jak jestes slepy to powiedz komus zeby ci przeczytal ja nie
pisze o 17" ale o 19" rozumiesz?
757DFX to nie jest nastepca IFT bo 17" IFT jest jeszcze produkowany i ma
lepsze parametry obrazu niz DFX wiec sila rzeczy nie moze byc jego
nastepca. DynaFlat w DFX to idealnie plaski IFT. DF ma na zewnatrz plaski
obraz i odpowienio zakrzywiony od srodka a IFT ma plaski na zewnatrz i
wewnatrz co powoduje ze nie ma tam zadnych znieksztalcen.

> zwykle CRT? a wiesz co to jest CRT ? a co to trinitrony jakies bardzo
> "niezwykle" CRT ? Wiadomo ze troche inne ale takze CRT :)
> Masz na mysli cos czego nie potrafisz wyrazic :). Moze miales na mysli
> maske perforowana(otworowa)? ;-)

Widze ze zupelna z ciebie lama, ale postaram ci sie to wyjasnic.
Rozrozniam dwie rodzaje masek perforowana tzw Shadow mask oraz szczelinowa
tzw aperture grill. Te ostatnie wystepuja w dwoch odmianach, jedna ta
najbardziej chujowa to trinitron sony oraz nieco lepsza diamotron
mitsubishi. Sa jeszcze posrednie kratowe we flatronie LG.
Zaletami masek perforowanych sa dokladniejsze obrazowanie linii a
szczegolnie ukosnych (w trinitronach sa schodki), lepsza zbieznosc oraz
nizszy koszt produkukcji. Szczelinowe maja za to lepszy kontrast i tym
samym lepsze odwzorowanie kolorow. SILA RZECZY DOBRZE zrobiona maska
perforowana w dobrym monitorze ZAWSZE bedzie miala obraz o wiekszej
dokladnosci niz w masce szczelinowej. Kolejna wada masek szczelinowych jest
ich niestabilnosc, dzieki tym poprzecznym drucikom mozna utrzymac
pozostale na miejscu ale za to poprzeczny drut jest widoczny na bialym tle.
A teraz co rozumiem pod pojeciem zwykle CRT. Otoz pierwszym monitorem byl
taki z maska perforowana i on jest zwyklym CRT a szczelinowe maja maske
nowsza (nie zawsze lepsza) wiec nie sa to zwykle CRT. Proste.

> a czy to nie jest duzo? "ma wiekszy kontrast i lepsze kolory" a reszte
> ma gorszA? :)))
> ciekawe...
Bardzo ciekawe, dowiadles ze o monitorach nic nie wiesz wiec sie na drugi
raz nie odzywaj :-)
Milczenie jest zlotem.

> oj ide spac chyba.dobranoc
Dobranoc. :-P