problemy (?) z monitorem

Autor: Maciek (mmjac_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 15 Feb 2002 - 13:58:14 MET

witam
Nie mam za bardzo porownania ani doswiadczenia z monitorami
bede wdzieczny za wasza pomoc
Wlasnie kupilem nowego Samsunga 959 NF 19" i mam kilka watpliwosci
Wszystko dziala ogolnie w porzadku
jedyny problem(?) ktory zauwazylem to to ze po jego wylaczeniu na dluzszy
czas i ponownym
wlaczeniu monitor odrobine gubi ustawienia tj przeskalowuje obraz
wyglada to tak ze w rozdzielczosci 1280*1024 gorny pasek tytulowy
przesuwa sie o polowe swojej szerokosci poza ekran
Po kilku minutach jak wszystko sie 'rozgrzeje' obraz wraca do poprzednich
ustawien, czy to jest normalne?

Druga sprawa to geometria
kiedy ustawie obraz idealnie rownolegle do krawedzi obraz nie jest idealnie
rownolegly na calej powierzchni
Kineskop ma dwie poziome skazy Diamondtrona i wlasnie na ich podstawie widze
ze linie ktore powinny byc do nich rownolegle odchylaja sie od poziomu
nawet do 3-4 mm na calej dlugosci ekranu

Czy to wystarczajace powody zeby pomyslec o zwrocie tego monitora?
a moze te wieksze juz tak maja, ze nie sa idealne pod pewnymi wzgledami?
Z gory wielkie dzieki za pomoc