Re: cala prawda o HPT

Autor: DyzioS (ddus_at_priv.onet.pl)
Data: Fri 15 Feb 2002 - 08:48:44 MET

"ViZi" <vizi_at_poczta.onet.pl> wrote in message

> Ja mam Abit BE6-2 i do HPT podlaczony BarracudaIII i mam wrazenie jak by
ten
> dysk chodzil bardzo wolno!!! Nie wiem od czego to jest (czyzby przez
HPT???)
> Tzn. HDtach pokazuje ze jest on B.szybki, ale w normalnej pracy (winXP)
np.
> przy kopiowaniu pliku trwa to bardzo dlugo i bardzo spowalnia system. Moze
> jest na to jakas rada??? Moze ktos pomoze?

Z tym można walczyć stosując np. TotalCopy (kiedyś był na Chipie) - podobno
HPT słabo radzi z kopiowanie b. duzych plików (ponad 100MB). Program ten
podobno dzieli odczytywane bloki na małe porcje i nie dopuszcza do
przytkania kontrolera. Bez tego programu faktycznie odnosiłem wrażenie, że
coś wolno pracuje i mocno zabiera czas proca. Jak tylko trzeba kopiować małe
rzeczy lub coś przenieść to nic się nie dzieje ale jak tylko zajdzie
potrzeba skopiowania np DivX to zdecydowanie lepiej TC. Przykład u mnie na
BE6-II bez podłączonego HPT program wykazał ok. 4333KB transfer przy
kopiowaniu z jednego katalogu do drugiego. A na HPT transfer skoczył do
6333KB nawet 7333kB. Wszytkie testy robiłem na XP z biosem XU (zawiera bios
HPTv1.25) i drivery też w wersji 1.25. Acha dobrze trzymać CD, CDR na osobno
kontrolerze z chipsetu BX.
Dla jasności podam konfigurację podłaczenia moich dysków do płyty:
Do HPT tylko BarracudaIV plus czasem inne dyski.
Do standardowego BX IDE - CD-ROM plus CDR na jednej taśmie(można na osobnych
taśmach posadzić cd i cdr)