Re: Upadający twardziel

Autor: Krzykacz Plamisty (krzykacz_plamisty_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 13:19:19 MET

Użytkownik "Janus" <janus1_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> oprogramowanie producenta nie powinno uszkodzic dysku.

Może nie uszkodzić, ale preformat usunie wszystko, a coś trzeba tam później
załadować. Choćby te informacje dla kontrolera. Tego chyba BIOS nie zrobi.
Ten program z WD jest specjalnie dla Caviar'ów? Chyba nie. Muszę się mu
dokładnie przyjrzeć.

> Koledze
> tez wlasnie kilka dni temu padl dysk (seagate 8.4), dzialal dokladnie 2
> lata.

Dzieło przypadku? Z tego, co wiem dyski wytrzymują raczej długo (słyszałem o
5,6-latkach).

>jezeli system musi "swapowac" dane w duzej ilosci to to na
> pewno nie wplynie na niego poprawnie, to samo ma miejsce w przypadku
> programow w duzej mieze wykorzystujacych wlasnie dysk, np. zainstalowane
Me
> na 32MB ram i robienie grafiki w 3dMax :)))

Mój komp nigdy nie widział Win>98SE. SWAP? Może przy grach (ale miałem
96RAM, wcześniej krótko 32), ale nie wymagałem aż tak dużo ;). Uszkodzone
sektory są też na drugiej partycji (w miejscu, gdzie nigdy nie było swap'a).

--
Pozdrawiam
and 'Have a nice day'.