Re: Upadający twardziel

Autor: Janus (janus1_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Feb 2002 - 23:04:53 MET

Użytkownik "Krzykacz Plamisty" <krzykacz_plamisty_at_poczta.onet.pl>

> Mogę to zrobić z BIOS'u, ale słyszałem że to w 90% doprowadza dysk do
stanu,
> w którym niemożliwe będzie korzystanie z niego. Zresztą de facto z tego
> powodu usunięto tę opcję z BIOS'ów w nowszych wersjach.

Faktem jest ze obecnie na dysku sa zapisane nie tylko dane uzytkownika, ale
tez odnosnie samego dysku i informacje dla kontrolera, jednak odpowiednie
oprogramowanie producenta nie powinno uszkodzic dysku. Wiem z doswiadczenia
ze taki format dzialal - w tym na dwoch caviarach (troszke mniejszych).

> Jakie mogą być przyczyny takiego uszkodzenia, jakie wystąpiło u mnie? Pan
> mówił, że Pański jest narażony na niesprzyjające warunki, mój nie był, a
> mimo to...

Chyba po prostu zlosliwosc rzeczy martwych, powodow moze byc wiele. Koledze
tez wlasnie kilka dni temu padl dysk (seagate 8.4), dzialal dokladnie 2
lata. A tez wiem ze raczej spoczywal sobie spokojnie w obudowie. Ale to nie
tylko to ... jezeli system musi "swapowac" dane w duzej ilosci to to na
pewno nie wplynie na niego poprawnie, to samo ma miejsce w przypadku
programow w duzej mieze wykorzystujacych wlasnie dysk, np. zainstalowane Me
na 32MB ram i robienie grafiki w 3dMax :)))

Heja, Janus