Re: [OT] Jak "reklamowac" monitory ?

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 16:05:43 MET

"Piotr Traczykowski" <ptracz_at_ippt.gov.pl> wrote in message
> Użytkownik "Serwiz" <rozrywka_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> wymiana
> o.k. ale u kogo u sprzedawcy czy w serwisie ? jezeli u spredawcy to czy
nie
> ma jakiegos kruczku ze jezeli towar byl w seriwisie to moge sie w tylek
> ugryzc ? A jezeli w serwisie to jakiej kwoty mam sie domagac ? kupilem
towar
> z drugiej reki (teoretycznie of coz, sprzet jest od nowosci moj ale
faktura
> nie jest na mnie) mam na niego fakture poprzedniego wlasciciela i co z tym
> [...]
przeczytaj warunki gwarancji, jesli jest napisane, ze po x naprawach nalezy
Ci sie nowy, serwis ma obowiazek dostarczyc nowy, jesli chcesz skorzystac z
rekojmi, to bedzie to pierwsza naprawa w ramach rekojmi, wiec maja 2
tygodnie na usuniecie wady, a jesli tego nie zrobia, to zwrot kasy lub nowy
(przy oddawaniu sprzetu to reklamacji musisz zaznaczyc swoje roszczenie).
i jeszcze wklejone skads:

Od nowelizacji kodeksu cywilnego w 1996 roku kupujacy, który otrzymal
gwarancje, moze wedlug wlasnego uznania reklamowac rzecz takze na
podstawie rekojmi (o ile jej nie wylaczono). Moze nawet reklamowac
ten sam przedmiot na przyklad najpierw na podstawie gwarancji, a
nastepnym razem na podstawie rekojmi i odwrotnie, w zaleznosci od
tego, co jest dla niego korzystniejsze. Sprzedawca nie ma prawa
narzucac formy reklamacji. Wybór nalezy do kupujacego.

pzdr
Zbyszek