Re: Podkrecanie P-4 Northwood 1.8 --> 2.4 GHz

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowskiDELETE_at_acn.waw.pl)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 00:23:26 MET

> No to wychodzi na to, ze mialem tzw. przedwczesny wytrysk ;-)))

to tak z reguly bywa jak robisz cos pierwszy raz i Ci bardzo zalezy... ;-)
ale nie przejmuj sie moglbys np. miesiac temu kupic 2.0A i wtedy dopiero
dalbys plame... :)

> Fakt, ale czy w trybie Jumper-Free zworki w ogole maja znaczenie?

Nie, ale w trybie jumper free nie mozesz wybrac co ma byc przy 120.

> Bo w BIOS niestety wybiera sie tylko FSB, i nawet nie ma zadnych
> informacji o PCI/AGP, a tym bardziej mozliwosci zmiany dzielnika.

wlasnie wiem, dlatego wydaje mi sie ze asus sam to dobiera tak jak
napisalem, musi tak byc. popatrz na opisy PCI/AGP przy zworkach dla wartosci
wiekszych i mniejszych od 120.

> Mam Asusa P4B-266, ale jeszcze nie przetestowalem nawet
> czy wszystko dziala dobrze bez podkrecania, wiec na takie
> testy przyjdzie czas pozniej.

spoko, wydaje mi sie ze mozesz spokojnie robic doswiadczenia, z tym, ze
unikalbym wartosci FSB bliskich 120, gdyz one maja najbiedziej zmienione
taktowanie wzgledem nominalnego. Najbezpieczniejsze sa wartosci w okolicach
100 i 133. A nie moglbys sprawdzic jak sie ten Northwood kreci np. przy
vcore 1.6? To jest jeszcze calkiem bezpieczna wartosc a bardzo by mi sie ta
informacja przydala... tzn. czy np. wstanie przy fsb 133 i vcore 1.6, gdyby
wstal i dzialal, to byloby super i kupilbym go w ciemno, nawet sie nie
zastanawiajac nad 1.6A

> Duzy, masywny, bardzo ciezki...
> Temp. procka ledwie przekracza 40 C, wiec chyba chlodzenie jest spoko
> (sam radiator dotykany palcem wydaje sie calkiem zimny).

no to cool (doslownie i w przenosni ;-))