Re: Kompatybilnosc Flopa

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpf.fm)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 22:27:55 MET

Dnia Sun, 10 Feb 2002 02:36:41 +0100 Artur Jeziorko w wiadomości
<w4k98.14$IV2.1646_at_news.chello.be> napisał/a:

>Oczywiscie ze opcja sprawdzenia na innym PC juz byla przerabiana i to
>na_nie_jednym_innym PC i na roznych nowych lektorach .
Rozumiem, że z zadnym sie nie udało i działa tylko na tym starym ?

>Z obserwacji jasno wynika, ze Atari nie czyta dyskietek ani spod W2k, ani
>XP. Ale bez problemu czyta spod W95.
Zaraz, bo się pogubiłem ten W95 jest na innym kompie niż W2k/XP ?
Czy chodzi ci o to, że tylko pod W95 czyta ?

>Natomist dyskietki spod W2k i XP sa czytane przez W95, a Atari i syntezator
>nic na nich nie widzi.
Faktycznie dziwne, ale spotkałem się z takim przypadkiem gdy napędy
były rozkalibrowane. Niektóre dyskietki nagrane na innych stacjach się
nieczytały, za to inne stacje sobie jakoś radziły z dyskietkami
zapisanymi przez ten napęd.

>Jak wloze do W2k lub XP dyskietke zrobiona na Atari to nowa WinZgroza chce
>ja odrazu formatowac.
A jaki jest standard zapisu dyskietek przez Atari ? Normalny FAT i
liczba ścieżek/sektorów ? Czy ta stacja w Atari jest "gęsta" ?

>Podejrzewam, ze trzeba:
>-albo w biosie nowoczesnego komputera cos "odptaszyc",
jedyne co tam się odptasza to typ napędu - 1.44MB

>-albo uzyc jakiego programu wymuszajacego kompatybilnosc w zapisie i
>odczycie. Tylko jakiego?
nie sądzę, zresztą nie spotkałem się z czymś takim, chyba, że standard
zapisu przez Atari jest jakiś inny.

>Tylko z tego powodu gostek nie moze wyrzucic na zlom starego PC z prockiem
>486 i W95 oraz Atari, bo nie moze przeniesc z Atari swojej kilkuletniej
>pracy na nowoczesny komputer. A nawet gdyby to zrobil to i tak jego
>profesjonalny piecioletni syntezator nie czyta dyskietek z nowego sprzetu.
Jeśli to problem stacji to nie może poprostu przełożyć starej stacji
do nowego kompa ?

pozdro

--
KRiZBi