Re: Podkrecanie P-4 Northwood 1.8 --> 2.4 GHz

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowskiDELETE_at_acn.waw.pl)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 18:40:40 MET

> Mam juz 1.8a, dlatego podkrecanie 1.6a srednio mnie interesuje :-)
> Kupilbym pewnie 1.6a, ale nie moglem go nigdzie znalezc.

bo pojawil sie dopiero w tym tygodniu :)

> Plyta AsusP4B-266 zapewnia standardowe PCI/AGP przy FSB 100 oraz 133.
> Ale przy FSB 120 i 125 - taktowanie PCI/AGP jest nizsze od standardowego,
> wiec ew. mozna experymentowac.

Przy 120 mozesz wybrac zworkami czy chcesz miec 40/80 czy 30/60. Wszystko
powyzej wydaje mi sie bedzie dzielone przez 4. Przynajmniej tak byloby
logicznie. Mozesz wiec w biosie zrobic np. 127 i plyta powinna wtedy
zastosowac dzielnik przez 4. Wlasnie tez sie czaje na asusa i chialbym to
wczesniej wyjasnic. A Ty masz juz tego asusa, czy dopiero masz zamiar kupic?

> Jest jakis programik co pokazuje WIARYGODNIE taktowanie PCI i AGP?

Nie mam pojecia, ale mysle ze przy asusie zasada jest prosta 100-120
dzielnik 3 120-133+ dzielnik 4 pewnie gdzies w okolicach 150 plyta zmienia
dzielnik na 5 ale to juz jest science-fiction, bo i tak nikt tego stosowac
nie bedzie, no chyba ze dla nowych Northwoodow z szyna 533, ktore beda mialy
mniejsze mnozniki.

btw: jak wyglada ten cooler dodawany firmowo do wersji box? jakis sensowny?