Re: troche ntg -szybkosc lacza

Autor: tzd (tzd_at_interia.pl)
Data: Sat 09 Feb 2002 - 01:31:08 MET

Użytkownik "Luka" <paranid_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Jezeli chodzi o sieci nigdy sie tym nie interesowalem i czas nadrobic
> zaleglosci :) Pyt proste i lamerskie bardzo :) Powiedzmy ze moge sciagac
> pliki z szybkoscia okolo 100KB/s. Jaka jest szybkosc tego lacza w bitach ?

pl.comp.networking na pierywszy ogien
na drugi ogien KB to 1024 bajty, bajt to 8 bitow
100 KB /s = 102400 bajty /s = 819200 bitow /s

lub jeszcze prosciej 100 KB / s = 100 x 8 kbitow na sek = 800 kbit na sek

czyli niecale 1 Mbit.

Jednak jesli mozesz sciagac z predkoscia 100 k/s to nie znaczy ze nie masz 2
czy 8 Mbit*
* patrz nizej, pod ironia

<ironia>
Proponuje nauczyc sie podstawowej terminologii komputerowej, a nie tylko
operowac wielkosciami typu procek 1.5 Gigaherca i 512 kilo (czego??) ramy (a
cio to rama? :-P ta margaryna?? :)
</ironia>

Nie zakladaj jednak ze majac 1 Mbit bedziesz regularnie i zewszad ciagnac po
100-120 KB/s , to tylko czysta teoria - jest zbyt wiele czynnikow
zewnetrznych, ktore ograniczaja przepustowosc Twojego lacza.

Ja mam 256 kbit i czasami ciagne z max. predkoscia 32 k/s a czasami idzie
jak krew z nosa - z powodu np tłoku gdzies na łączach czy z takiego powodu
ze serwer z ktorego ja sciagam stoi na SDI, czyli to druga strona ogranicza
trasfer.

Pozdrawiam
T.