Re: Powiesiłem na ?cianie...

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpf.fm)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 19:37:18 MET

Dnia Wed, 6 Feb 2002 20:18:05 +0100 Kzysio w wiadomości
<a3rvhl$67s$1_at_news.tpi.pl> napisał/a:

>A skoro ja już odpowiedziałem, to poproszę teraz Ciebie, abyś ty
>odpowiedział na postawione wcześniej pytanie i aby odpowiedzią nie było
>kolejne pytanie.
przeginający żartowniś ? powalony adrenalinoholik ? skąd mam wiedzieć,
przecież nie znam gościa :)

Ale porównywanie tej akcji z samochodem do begin__ jest co najmniej
nietrafne. Jeśli już chcesz używać samochodowych porównań to begin__
jest co najwyzej jak pisanie BRUDAS na twojej zakurzonej furze - jest
ci trochę głupio ale mobilizuje cię to do wizyty w myjni :)))
Oczywiście nie mówię tu o celowej próbie ataku/włamu do której by
użyto tej dziury, bo to inna bajka.

>Czy ja dobrze "słyszę"??? Nie wierzę własnym oczom!
>A czy ty wychodzisz uzbrojony na ulicę. A dopuszczasz (przewidujesz) taką
>możliwość, że ktoś może Cię zastrzelić, okraść? Podejrzewam, że tak, więc
>nie będziesz miał pretensji jeżeli tak się stanie.
Naprawdę tak podejrzewasz ? No nie żartuj :)
Zapomniałeś tylko, że to są rzeczy na które nie mam większego wpływu.
Natomiast zostawiając otwarty samochód, przebiegając na czerwonym
przez ulicę, używajac niepewnego softu itd. sam proszę się o kłopoty
i kiedy się pojawią wtedy _największe_ pretensje mogę mieć do siebie,
że byłem tak hmm... lekkomyślny ;)

>Reasumując nie przeszkadza mi luka "begin", przeszkadzają mi osoby które to
>wykorzystują.
A u mnie właśnie przeszkadza ta luka, bardziej niż ci któży jej
używają. Wkurza mnie postępowanie MS, który powinien zrobić wszystko
aby takie rzeczy utrudnić, a nie umożliwiać i tolerować. Przecież te
wszystkie wielkie epidemie wirusów internetowych które wybuchają co
jakiś czas to dzięki dziurom w OE. Jasne, że gdyby nikt nie
wykorzystywał tego buga nie było by problemu. Ale to jest NIEMOŻLIWE
!!! Zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał zażartować z
nieświadomych outlukowców, nie dziwię się zresztą, bo jest to czasami
zabawne :) Znacznie prościej jest chyba oczekiwać poprawy błedów niż
zmiany charakterów milionów ludzi, nie sądzisz ?

>Niestety, to nie jest prawda.
To przeważnie jest prawda, choć nie wierzę, że ludzie nie robią tego
też po to aby nie mieć polewki z outlukowiczów wznoszących larum.
Też uważam, że jeśli już ktoś decyduje się na krucjatę i chce być fair
to powinien dać w sigu wyjaśnienie, ale najważniejsze, że to działa,
bo każdy kto czyta newsy prędzej czy później dowie się o begin__ i że
czasem można sobie ciekawie podyskutować w takich oftopicznych wątkach
jak ten ;) Ale czy begin__ to jest przejaw braku szacunku wobec
użytkowników OE ? Często tak właśnie jest, ale takim samym brakiem
szacunku wobec nieużytkowników OE są kaszanione przez OE posty. I nie
obchodzi mnie to, czy to dlatego że użytkownikowi OE nie chciało się
go poprawnie skonfigurować, czy winny jest sam OE, jak np. w przypadku
łamania cytatów. Przecież użytkownik OE szanujący innych powinien
poświęcić chwilę czasu na poprawną konfigurację, kodowanie, ręczne
poprawienie połamanych cytatów i parę innych rzeczy.
Sam widzisz, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :)

>Może Cię zaskoczę, ale większość ludzi oskarży pedofila, a nie rodzica.
Ależ mnie to nie dziwi, tak samo jak to, że za kradzież można pójść do
kryminału itd itp.Dziwi mnie za to jak ktoś, komu zależy na
bezpieczeństwie decyduje się na używanie OE. Fakt, to byłby całkiem
fajny czytnik gdyby nie te dziury i błędy. Ale to właśnie one
dyskfalifikują go już na starcie. Wybór jak zawsze należy do was :)

>Ja w swoich drzwiach nie mam zbyt dobrych zamków.
Lepiej się tu tym nie chwal ;)))

>Poza tym wszystko jest względne. Są ludzie, którzy nie potrafiliby się
>dobrać do OE, a są tacy dla których najlepsze zamki w drzwiach nie stanowią
>żadnej przeszkody, i jakie z tego wnioski...
Ale takich ludzi jest bardzo mało, a pospolitych włamywaczy sporo,
dlatego lepiej jednak zmnimalizować niebezpieczeństwo używajac
porządnych zamków.

>A może jednak rozumiem - parę cytatów w świetle tego co powiedzialeś:
>1. 2002.02.05. 12:04:
>".. nie bedzie mozna napisac w tresci np. "&exec format c: \Q", bo
>kolejny outlookowiec bedzie mial nieuzasadnione pretensje"
>
>Myślę, że to nie wymaga już żadnego komentarza...
Może jednak, bo teraz ja nie rozumiem

A swoja drogą, Word2k wiesza się na sprawdzaniu pisowni jak w tekście
występuje słowo "Włochy". Załóżmy, że nowy OE też będzie się wieszał z
tego powodu. I co wtedy - będziesz miał pretensje do ludzi piszących
"Włochy" w postach ? Oskarżał o wykorzystywanie dziur ?
Bo jest pewna granica od której kończy sie dziura a zaczyna zwykła
głupota/zaniedbanie/zlekceważenie twórcy programu. IMO begin__ jest
bardzo blisko tej granicy. A najsmutniejsze jest to, że MS to olał, a
część ludzi to przełknęła i uważa że skoro tak jest to inni muszą sie
do tego dostosować i gotowa jest za to spłonąć w ogniu flamewars

>Być może niektórzy nie zdają sobie z tego sprawy, ale takich precedensów
>jest o wiele więcej.
>Niektóre są spisane np. w kodeksie karnym, rozdział XVI do XLIV, to bardzo
>dużo zakazów.
Na szczęście nic tam nie ma o begin__ a co nie jest zabronione jest
dozwolone , isn't it ? Pomijam kwestie moralno-etyczne
Pomyśl lepiej, że gdyby netykieta stała się częścią KK to mógłbyś
trafić do paki przez swojego Outlooka :)

pozdro

--
KRiZBi