Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: _Wojtek_ (wojtekDELETE_at_rabobank.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 12:25:50 MET

> Jak nie zrobil to jest jeszcze wiekszym lamaga niz mysle ;)

moze i jest ja go nie bronie. podawalem tylko jako przyklad jego benchmarki,
a to ze daloby sie zrobic korzystniejsze benchamrki to juz inna sprawa...

> Lubie sensowne konfiguracje :)

ja tez :)

> P4 i Athlona bym nie kupil bo nie potrzebuje takich szybkich procesorow.

a mnie wkurza ze mi skcza divx'y zrobione w max rozdzielczosci dvd,
anamorficznie... :)
a tak na serio juz mi sie znudzil moj PIII 733_at_825 a ze od dwoch lat nie
zmienialem niczego to czas cos zmienic :)

> U Toma bylo 3GHz :) Czytalem gdzies o ekstremalnie podkreconym P4 do pnad
> 3GHz ale to bylo chlodzenie cieklym azotem oraz napiecie ponad 2V :)
> Procesor i caly komputer dlugo nie pochodza przy takim obciazeniu i
> wszedzie skraplajacej sie parze wodnej.

nikt tego nie uzywa, to jest tylko do zarejestrowania nowego rekordu :)
ostatni to chyba 3.65 GHz, czy jakos tak. :)

> Faktyczna magistala procka to 100MHz :)

tak nie do konca bo po cos jest ten quad cos tam... w kazdym razie na pewno
wewnetrzna szyna danych ma 4xFSB, pewnie jest to ajkos buforowane, czy cos
tam. zawsze usypialem przy dokumentacji P4 zanim dochodzilem do miejsca
gdzie jest to wyjasnione... ;)

> To chyba sa jakies triki marketingowe. Przeciez dzielona jest faktyczna
> magistrala FSB czyli 100MHz. No chyba, ze sie myle.

chyba jednak sie mylisz, bo dzieli sie ten quad cos tam. A poza tym co to za
chwyt marketingowy? myslisz ze gigabytowi na tym zalezy, albo ze jakiemus
mlotkowi z usa sprawiloby roznice czy tam bylo PLL/16 czy FSB/4?