Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 15:21:00 MET

"_Wojtek_" <wojtekDELETE_at_rabobank.pl>, wrote in

> a tak na serio juz mi sie znudzil moj PIII 733_at_825 a ze od dwoch lat
> nie zmienialem niczego to czas cos zmienic :)

Poprostu tragedia :)

> nikt tego nie uzywa, to jest tylko do zarejestrowania nowego rekordu :)
> ostatni to chyba 3.65 GHz, czy jakos tak. :)

Cool :)

> tak nie do konca bo po cos jest ten quad cos tam... w kazdym razie na
> pewno wewnetrzna szyna danych ma 4xFSB, pewnie jest to ajkos
> buforowane, czy cos tam. zawsze usypialem przy dokumentacji P4 zanim
> dochodzilem do miejsca gdzie jest to wyjasnione... ;)

W P4 dane sa przesylane 4 razy w jedyn cyklu zegara stad 4x100 czyli 400
W amd dane przesylane sa dwa razy w ciagu jedego cyklu zegara, w sygnale
opadajcy i rosnacym ale gdzies czytalem, ze mimo to efektywniejsza jest
magistrala w procesorach amd.

> chyba jednak sie mylisz, bo dzieli sie ten quad cos tam.

Jestem na 99,99% pewny ze nie :)

> A poza tym co to za chwyt marketingowy? myslisz ze gigabytowi na tym
> zalezy, albo ze jakiemus mlotkowi z usa sprawiloby roznice czy tam bylo
> PLL/16 czy FSB/4?

Chodzi o nazewnictow i magie liczb ;)

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!