Re: Jaka konfiguracja na serwer???

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 10:28:02 MET

"Wojciech Puchar" <wojtek_at_chylonia.3miasto.net> wrote:

> przecież i tak jesteś zależny potem aby od tego skorzystać.

Nieprawda. Software możesz przeinstalować. Ważne są dane. Chyba widzisz
różnicę ? Innymi słowy: jeżeli masz problem i musisz odzyskać dane, to nie
masz czasu na zastanawianie się "czy OS działa na tyle dobrze, żeby uzyskać
dostęp do walniętej macierzy".

> a który RAID przyśpiesza w stosunku do sumy wydajności osobnych dysków?
> ciekawostka.

Każdy: RAID0 przyśpisza wszystko (ale oczywiście nie liczy się z powodu
braku ochrony), RAID1 i RAID5 przyśpiesza odczyt, RAID10 przyśpiesza
wszystko (jak RAID0, z tym że zapewnia redundancję 100%). Acha, jeżeli nie
wiesz co to jest RAID10 to właśnie dlatego, że wolisz softwareo'wy ... to
jest RAID0, zbudowany z par RAID1 . Jeżeli karta ma szybki procesor, to
RAID5 jest również przyśpieszony podczas zapisu.

> to że coniektóre kontrolery z RAM'em na pokładzie jak mylex ci przyśpieszą
> wynika z tego ramu i z jego inteligencji która przewyższa jej parodie w
> windows.

To że RAID jest szybszy wynika głównie z tego, że inteligentny kontroler w
sposób optymalny korzysta ze wszystkich dostępnych dla danej operacji dysków
JEDNOCZEŚNIE. Oczywiście, spory bufor RAM położony blisko szyny SCSI też
swoje dodaje. Dodaj do tego fakt, że lepsze kontrolery RAID realizują
żądania w kolejności optymalnej ze względu na minimalizowanie ruchu głowicy
na dysku.

> o tak tak.. co jeszcze.

Nie wiem, może "chatka puchatka" ? Taką pewność siebie można jeszcze
wyleczyć, odpowiednia lektura pomoże.

B.

PS dla mnie EOT.