Problemy z Western Digital Caviar 34300

Autor: Tomek 'Tommy' Dębiński (tdebinski_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 09:28:28 MET

Jakis tydzien temu padl mi dysk Western Digital Caviar 34300 (4,3 GB).
Zaczely sie sypac bad sectory. Za pierwszym razem 2 a potem 15 :(
Nastepnie scandisk nie mogl juz przeprowadzic skanowania powierzchni
dysku gdyz zatrzymal sie na sprawdzaniu FAT'a, ktory byl "zle zapisany".
Poza tym od czasy do czasu "lubi" sobie popiskac - pewnie lozysko.

Kupilem nowy dysk Seagate i udalo mi sie przekopiowac wszystkie dane
z Caviar'a. Wprawdzie z malymi problemami ale 99% danych uratowane :)

Teraz zamierzam zrobic jakis porzadek z tym WDC 34300.
Najlepiej byloby zrobic low-level format. Tylko czym ?
Aplikacje windowsowe nie maja takiej funkcji (a moze sie myle).
Moze jakis program do diagnostyki dysku od Western Digital ale nic
na ich stronie konkretnego nie znalazlem.
Jaki program moglbymi ktos polecic ktory "podreperowalby" ten dysk ?

Pozdrawiam
Tomek Dębiński
tdebinski_at_poczta.onet.pl
http://tdebinski.republika.pl