Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: _Wojtek_ (wojtekDELETE_at_rabobank.pl)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 09:20:50 MET

> Lubie sensowne konfiguracje :)

ja tez :)

> Ktora jest w duzej mierze zalezna od taktowania pamieci :)

1:1 lub 3:4

> Tom raczej napewno wyzylowal ustawienia w biosie. XP mial pamieci
> taktowane ponad 150. A i tak dupa :)

chyba jednak nie bo by to napisal, on sie bardzo lubi chwalic...

> No to bedzie trzeba nowe plyty kupic :)

jesli lubisz rambusy... :)

> zjechac z mnoznikiem i ustawic go ladnie np na 10x166. W p4 cisniesz na
> makasa i musisz sie jeszcze liczyc z tym, ze mozesz miec za wysokie
> taktowanie dla pci, no i o magistrali 166 mozesz sobie tylko pomazyc :)

a myslisz ze jak zostaly zrobione te 3.5 GHz na P4...? :)
z drugiej strony po kiego krecic magistrale o 66%? to tak jakbys chcial z XP
wycisnac magistrale 200, udalo sie komus? ;)

> AFAIK to sa oznaczenia dzielnikow, ale jakie sa ich odowiedniki to nie
> wiem :(

a juz juz wymyslilem w miedzyczasie. gdzies sie doczytalem ze jak ustawisz
133 to ma byc PLL/16 i wtedy wszystko stalo sie jasne. 133x4=533 to jest
faktyczna maistrala procka. a 533/16=33, czyli tyle ile ma miec PCI. Czyli
PLL to magistrala procesora. swoja droga gigabyte jest ambitny skoro
przewidzieli PLL/40. wychodzi ze 40*33=1320 - to jest magistrala procesora a
FSB wtedy wynosi 330, chyba lekko przesadzili bo maksymalnie na tej plycie
da sie ustawic 200...