Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 21:12:37 MET

"_Wojtek_" <wojtekDELETE_at_rabobank.pl>, wrote in

> tak, ale pokonuje w testach bardziej zyciowych, atkich jak gry3d

W niskich rozdzielczosciach i w sumie tylko w QIII w RTCW roznica 3fps, a
w 3 grze XP wygral i to znaczaco. Zresztaw wyzszych rozdzielczosciach nie
bylo by _zadnej_ roznicy bo sie liczy karta graficzna.

> czy kodowanie divx'ow, mp3.

Akurat w kodowaniu mp3 minimalna roznica.

> oczywiscie, trzeba miec narabane zeby kupic 2.2 za 3000 PLN, ale juz
> taki 1.8 za 1200 chodzacy na 2.2 lub 2.4 jest pozycja rozsadna.

Ale plyta i pamieci sa dalej drogie. A i845D to i tak duszenie P4. Intel
nastawil P4 na pamieci o duzej przepustowosci dlatego nawet szybkie ddr
podcinaja mu skrzydla. Przez to sceptycznie mysle o celeronach na jadrze
P4.

> moze... nie pamietam juz, myla mi sie te wszystkie testy bo jest ich
> zatrzesienie. a dlaczego to psychopata?

Poczytaj go. Najbardziej mnie zdziwilo porownanie danych technicznych
procesorow.

> no wlasnie czytalem. sa dwa na tomshardware jeden gdzie porownuje 2.2 z
> 2000+ i drugi gdzie oba podkreca. ktory z nich jest tym o czym piszesz?

Ja wdzialem tylko ten gdzie porownuje 2.2 z 2000+ (gdzie AFAIR pokazuje
tez XP podkreconego do 1850 ale bez zadnych testow) oraz gdzie porownuje
2.2 z 2000+ oraz podkreconym P4 na i845D.

> http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/index.html

Znowu tom :(
Ciekawe jest to ze na pierwszej stronie Tom podaje 1912mhz dla XP i jakos
wiecej nie moge doczytac sie o tym :\ Czy odpalil go ale bylo nie stabile?
Kolejna sprawa dlaczego Tom majac pamieci DDR333 i odblokowany mnoznik nie
ustawil tego athlona na fsb166(333). Jak Liskowi z Tweak'a udalo sie na
pamieciach ddr266 ustawic A1,4 na fsb166.

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!