Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: _Wojtek_ (wojtekDELETE_at_rabobank.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 12:52:11 MET

> To juz chyba zapomniales co Chektor napisal:
> "Northwood 2.2 chodzacy na 2.2 do pokonania Athlona 2000+ _wymaga_
> i850+Rambus."

Przydalby sie teraz jakis test 2.2 na 845D zebysmy mogli porownac wyniki,
gdzies to widzialem tylko musialbym poszukac... roznica nie powinna byc
duza, tylko kilka procent, ale fakt ze moze to juz zniwelowac ta maksymalna
przewage. Jednak ja pisalem o 845D po to zeby tego northwooda lekko
podkrecic...

> No i na i850 pokonuje w jakiejs polowie testow XP2000+,

tak, ale pokonuje w testach bardziej zyciowych, atkich jak gry3d czy
kodowanie divx'ow, mp3. Z tego co pamietam XP lepszy byl w cadzie i w
3dstudio. Nie dam sobie obciac, ale mysle ze 3ds bylo testowane jeszcze
przed ukazaniem sie patcha na sse2, ktory diametralnie zmienia wyniki na
korzysc athlona. o cadzie nic nie wiem.

> o cenach obu zestawow chya nie musimy rozmawiac

oczywiscie, trzeba miec narabane zeby kupic 2.2 za 3000 PLN, ale juz taki
1.8 za 1200 chodzacy na 2.2 lub 2.4 jest pozycja rozsadna.

> Aha o tym tescie na P4 na chipsecie via to lepiej nie wspominaj bo wyniki
> sa wysanne z palca, a gosc to jakis psychopata.

moze... nie pamietam juz, myla mi sie te wszystkie testy bo jest ich
zatrzesienie. a dlaczego to psychopata?

> Poczytaj testy, ktore podajesz.

no wlasnie czytalem. sa dwa na tomshardware jeden gdzie porownuje 2.2 z
2000+ i drugi gdzie oba podkreca. ktory z nich jest tym o czym piszesz?

> Nie podales linku do takiego testu.

no fakt, sorry kursor mi sie omsknal:

http://www.tomshardware.com/cpu/02q1/020128/index.html

> Nalezy wtedy podac wyniki porownawcze drugiego podkrecone procesora. Tom
> podkrecil przeciez XP do 1850MHz. Dlaczego nie podal jego wynikow? Bal sie
> wtedy, ze intel zabierze od niego swoje reklamy czy cofnie premie?

oczywiscie ze podal, wlasnie w tym linku powyzej.