Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl.__!__)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 17:22:58 MET

Marcin Wojtczuk wrote:
> Co to znaczy _lepszy_ procesor ? Może zdefiniujesz swoją miarę ?

O, zaczynają się konkrety, od tej pory już nic nie będzie klarowne, a już
najmniej, który proc jest od którego lepszy ;-)

> I w tym momencie Alpha czy PIIIXeon biją na mordę wszystko o czym
> słyszałem ;)

Xeonów nie miałem okazji trenować, ale z Alphami dla mnie (moich
programów) mogą się dopiero jako tako mierzyć AMD z zegarami 2-2.5 raza
wyższymi. Niestety miałem okazję tylko raz potestować PIV ale jakoś
szokująco dobrze nie wypadł.

> BTW: Mam nadzieję, że zdajecie sobie sprawę, że kod napisany
> specjalnie do Athlona 1.2 (z uzględnieniem sposobu zgadywania itp)
> może działać na nim szybciej niż na P4 1.8 ? A wiecie, że można pisać
> antykod dla konkretnego procka (w sensie taki, który będzie na nim
> działał wolno) ? ;)

Widziałem jak PIII przegrywa o 40% z thunderbirdem na tym samym zegarze i
pamięciach, widziałem też, jak TB 1.33 ledwie przeganiał iCII 800 ... a
nie były to programy modelowe do testów syntetycznych tylko rzeczywiste
kody obliczeniowe. Kompilowałem i kompilatorami Intela (najszybsze, jak
dla mnie) i Portlanda (ostatnia wersja wydaje sie być szybsza od
intelowskich) i GNU (najwolniejsze) - wnioski te same: ranking procesorów
zależy od zastosowania. Kto chce grać w FPP, niech patrzy na FPS w
stosownych giercach, kto chce kompresować filmy - niech patrzy na
benchmarki kompresji, a kto chce od komputera cokolwiek niestandardowego
może zapomnieć o benchmarkach i rozważyć samodzielne testowanie.

> Wogóle to chyba nie bardzo jest sposób pomiaru wydajności procka -
> mierzy się razem z chipsetem.. IMHO dobrym testem jest zmierzyć czasy
> kompilacji tej samej wersji programu na bardzo podobnym sprzęcie..

No i w sumie dobrze, bo w rzeczywistości i tak o wydajności obliczeniowej
decyduje kombinacja procesor-chipset-pamięć, dodatkowo w niektórych
aplikacjach spowalniane przez dyski, czy grafikę.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak