Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Marcin Wojtczuk (r00t_at_boo.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 16:36:09 MET

begin Wojtek quotation:

> Co chcesz udowodnic, ze architektura P4
> przy tym samym zegarze jest wolniejsza niz athlona? przeciez to
> wszyscy wiedza. Fakt jest taki ze Northwoody sa lepsze od athlonow,
> a jakie maja zegary to juz sprawa wtorna.

Mickiewicz wielkim poetą był!.
Co to znaczy _lepszy_ procesor ? Może zdefiniujesz swoją miarę ?
Ja na przykład mam taką miarę: Ilość operacji w jednym cyklu zegara..
(To taka najprostsza).
Bardziej skompikowane można by konstruować w zależności od sposobu
obsługi zgadywania i efektywności L2 i L1 i takie tam..

I w tym momencie Alpha czy PIIIXeon biją na mordę wszystko o czym
słyszałem ;) Natomiast nie posiadam wiarygodnych danych co do ilości
operacji na sekundę w AMD Athlon i Intel P4. Kto wie ?
A jak jest z tym przewidywaniem ?

BTW: Mam nadzieję, że zdajecie sobie sprawę, że kod napisany
specjalnie do Athlona 1.2 (z uzględnieniem sposobu zgadywania itp)
może działać na nim szybciej niż na P4 1.8 ? A wiecie, że można pisać
antykod dla konkretnego procka (w sensie taki, który będzie na nim
działał wolno) ? ;)

Wogóle to chyba nie bardzo jest sposób pomiaru wydajności procka -
mierzy się razem z chipsetem.. IMHO dobrym testem jest zmierzyć czasy
kompilacji tej samej wersji programu na bardzo podobnym sprzęcie..

Ale jak wiecie nie znam się ;> Więc proszę o poprawienie mnie tam
gdzie się mylę.

--
   [ FastViper ] [ http://boo.pl/~fastviper ]
begin  SETUP.xl.vbs