Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Wojtek (wojtekDELETE_at_rabobank.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 13:12:19 MET

> Taaa, szczegolnie Duron z tym swoim ogromnym cache bije na glowe
> Celerona-T. Obudz sie.

a czytales jakies testy, czy mowisz w to co wierzysz? obejrzyj sobie np.
Tomshardware, tam jest tego duzo.

> Taaak, szczegolnie, ze wydajnosc Northwooda 2.2GHz jest porownywalna z
> Athlonami 1900+ i 2000+, ktore maja zegary odpowiednio 1.6 i 1.67GHz.

No i co z tego? a kogo to obchodzi. Wymog tego samego zegara, przy roznych
architekturach jest zupelnie bzdurny. Spojrz na to realnie. Chcesz kupic
komputer i masz do wyboru to co jest teraz na rynku. Najszybszy athlon to
2000+ najszybszy P4 to 2.2, dlatego wlasnie sie je porowuje. Jaki jest sens
porownywac athlona 1900+ z P4 1.6? Co chcesz udowodnic, ze architektura P4
przy tym samym zegarze jest wolniejsza niz athlona? przeciez to wszyscy
wiedza. Fakt jest taki ze Northwoody sa lepsze od athlonow, a jakie maja
zegary to juz sprawa wtorna.

> Nie zawsze -- jak kupowalem swojego P3-550, to byl tanszy od analogicznego
> Athlona. No i wolniejszy oczywiscie.

coz... rynek sie zmienia. niemniej jednak to intel ma silniejsza pozycje na
rynku, wiec moze sobie pozwolic na wyzsze ceny.

> Nie mial. i820 z Rambusami byl szybszy od BX. Z SDRAMami juz nie.

nawet jesli to minimalnie i duzo tu zalezalo od plyty glownej. Nie chce sie
sprzeczac, ale chyba od BX'a puszczonego na 133 szybszy nie byl.

> Zacznij rozumiec co czytasz, napisalem gdzies, ze i815 to gniot?

nie napisales, po prostu go pominales i tak wlasnie napisalem.

> chipset, jak na rynek low-endowy oczywiscie. Ale rewelacji zadnej w nim
> nie ma, jego jedyna przewaga nad BXem to dzielnik 1/2 dla AGP.

i AGP x4

> Ale za to jedyne sensowne, jesli chodzi o wydajnosc. Dopiero z Rambusami
> Northwood zaczyna wygladac porzadnie.

to tez ciekawe, bo jesli na 845D Northwoody rozkladaja athlona 2000+ to masz
bardzo wysoko ustawiona poprzeczke sensownosci chipsetu.

> ROTFL. Wez i zrob pare bechmarkow. Od razu Ci mowie, ze sie zdziwisz.

nie zdziwie sie, bo juz troche tych benchmarkow czytalem i jakos bardziej
jestem sklonny uwierzyc ludziom, ktorzy te benchmarki publikuja niz Tobie.
Moze zamiast gadac bez sensu, podaj jakis przyklad, cokolwiek. Twierdzisz,
ze Northwood puszczony na 2.4 nie rozwala na lopatki athlona 2000+? No to
gratuluje dobrego samopoczucia.

> Skoro nie lubisz VIA (poniekad slusznie -- rowniez omijam szerokim
> lukiem), to masz jeszcze chipsety AMD.

mam, i pewnie bylaby to jedyna platforma pod athlona ktora bylbym w stanie
kupic, gdyby nie to ze kupie Northwood'a, bo bardziej mi odpowiada.