Re: Uszkodzony kontroler IDE0

Autor: Altair (altair_at_invalid.mail.w.sygnaturce.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 22:17:09 MET

Dnia Tue, 26 Feb 2002 19:02:57 +0000 (UTC), dyfer_at_poczta.onet.pl
(dyferencjo) napisał(a):

>Witam
>Mam Abita KT7, jednego z pierwszych, który prawdopodobnie ma uszkodzony
>kontroler IDE0. Objawia się to tym, że windows 2000 w dzienniku zdarzeń
>systemu loguje "błąd kontrolera urządzenia disk...". Po przepięciu
>dysku pod kontroler IDE1 wszystko w porządku, zero komunikatów o
>błędach. W win98 nic a nic nie widać, system pracuje normalnie,
>poprawnie, choć co kilka tygodni, miesięcy zaczyna wariować, gubi
>partycje itp.

Nie wiem czy to aby na pewno wina kontrolera. Mi Win2k wywalał w
logach podobny bład (wraz z błędem parzystości) gdy podłączyłem starą
kieszeń jako SLAVE z podłączonym dyskiem (ale co ciekawe nie
podłączonym do prądu), odłączenie kabla z danymi pomogło. Być moze
błąd tkwi w kablach abo wtyczkach...

pozdrawiam, Marek

--
altair_m_at_go2.pl http://www.altair4.prv.pl http://www.metalmidi.prv.pl
We sail through endless skies, stars shine like eyes...