Odzyskanie danych

Autor: Rafał Rajs (elessar_at_nospam.bdi.com.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 16:23:19 MET

Witajcie.

Znacie moze jakies sposoby na odzyskanie danych z dysku/partycji, ktora
jeszcze przed chwila byla prawie calkowicie pelna ... a po chwili system
rozpoznaje ja jako niesformatowana ???

ALe moze zaczne od poczatku.
Zamarzylo mi sie nagrywarki. Po podlaczeniu jej i malym przetasowaniu
polaczen IDE dyskow i napedow CD, oraz oczywiscie dokladnym sprawdzeniu
poprawnosci polaczenia kabli IDE z urzadzeniami, uruchomilem ponownie system
(WIN2000). Nagrywarka na szczescia bardzo ladnie zaczela pracowac, ale
niestety zauwazylem ze system nie ma dostepu do drugiego mojego dysku, a
raczej w ogole go nie wykrywa, pomimo ze BIOS go znalazl (dysk ten to
"stary" SEAGATE 4GB ST34321A).
Oczywiscie restart BIOS ponownie go wykryl .... ale jakos dziwnie jedna
literka byla pisana mala czcionka, normalnie jest duza ... nie wiem czy to
ma znaczenie, drugi restart zwis sprzetu przy wykrywaniu dyskow.
Po tym postanowilem jeszcze raz wyjac wtyczke IDE z dysku (dokladnie z
kieszeni) i ponownie ja wlozyc. Wlaczylem zasilanie. BIOS wykryl urzadzenie,
natomiast WIN2000 "pokazal" dysk, ale wyrzuca ze jest on niesformatowany.
Sprobowalem co sie stanie na WIN98. Oczywiscie dysk nie wykryty. Partition
Magic pokazuje na obszarze dysku "BAD". Przyszla kolej na Norton Disk
Doctor.
Ten po uruchomieniu wskazal na problemy z jednym z dyskow. Skorzystalem z
zaproponowanego rebuild'u tablicy partycji. Disk DOctor przeskanowal
wszystkie 524 cylindrow i stwierdzil, iz obszar jest pusty lub zawiera dane
przez niego nierozpoznawane.

Moj as w rekawie tj. Norton DISK DOCTOR zawiodl. Nie mam juz zupelnie
pomyslow, co robic dalej. Dysku nie formatowalem, zatem do konca nie wiem
czy dysk jest sprawny, ale gdybym to zrobil danych juz na pewno bym nie
odzyskal.

Zatem pomozcie!!! Czy istnieje jakis sposob na odzyskanie danych z tego
dysku???

z gory dzieki

Rafał