Lama sklada komputer - prosba o pomoc (dlugie)

Autor: maksym__at_poczta.onet.pl
Data: Wed 27 Feb 2002 - 07:12:53 MET

Witam serdecznie,

Postanowilem nabyc peceta, przygotowalem gotowke i zbaranialem :-( Nie jestem
zorientowany w temacie, stad moj post i prosba o pomoc.

Chcialbym nabyc sprzet do domu - do DVD, Divx, mp3, kopiowanie plyt, internet,
office, czasem gry (ale rzadko).
Planuje wydac 3k PLN, maksymalnie 3.5k PLN (ale tylko okazyjnie lub awaryjnie).
Oczywiscie im taniej tym lepiej... Ale nie chcialbym zeby mi sie zbyt szybko
zestarzal.

Wazne jest dla mnie, zeby sprzet sie nie "gryzl" ze soba i byl stabilny. Ze
wzgledu na koszty postanowilem kupic w czesciach i sam zlozyc (ewentualnie
poprosze kogos o pomoc, jezeli sobie nie poradze) ;-)

Wstepnie zakladam nastepujaca konfiguracje:

* AMD Athlon XP 1700+,
* Plyta pod niego - jaka? Z lektury www wylania sie Soltek SL-75DRV2, ale moze
wystarczy cos tanszego?
* RAM 256 MB - jaki?
* HDD 40 GB - ma byc niezawodny. Moze Seagate Barracuda? A moze polecacie inny?
* karta graficzna - nie mam pojecia jaka wybrac. Nie bede korzystal z
profesjonalnych aplikacji, ale chce miec wyjscie na TV (ze wzgledu na filmy).
Ktora polecacie?
* CD RW TEAC 24/10/40,
* DVD ROM LG 16/48
A moze lepiej zamiast dwoch napedow kupic combo? Chociaz slyszalem niepochlebne
opinie na jego temat i czulbym sie bardziej komfortowo majac dwa napedy.
Co o tym sadzicie?
* monitor - wystarczy 15'. Myslalem o Samtronie 56E, bo jest niedrogi - jakie
jest Wasze zdanie na jego temat? Moze jakis inny za podobna cene bylby lepszy?
* modem - w miare stabilny, tani. Moze byc wewnetrzny, pod windows. Moze
Pentagram Omen za 60 PLN?
* karta dzwiekowa - bez rewelacji, wystarczy ze filmy i mp3-ki beda sie spoko
zachowywac i nie bedzie problemow z nagrywaniem plyt CD. Moze byc zintegrowana
na plycie. A moze lepiej osobno?
* dodatki typu klawiatura, mysz itp - z tym nie bede raczej mial klopotow ;-)

Bardzo prosze o pomoc. Wszelkie sugestie i opinie beda dla mnie bardzo pomocne.

pozdrawiam
maksymilian