Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowski_at_acn.waw.pl)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 23:32:11 MET

> Nie ma obecnie wyzszosci Inteli nad Athlonami. IMHO jedyne, co obecnie
> Intel ma lepsze od AMD to low-endowe procesory, czyli Celerony.

to masz ciekawe zdanie bo akurat durony rozwalaja te celerony bez problemu,
a...

> Ani P3, ani P4 na razie Athlonom nie podskocza.

...a Northwoody tak samo rozwalaja athlony. ale skoro uwazasz inaczej...
twoje prawo.

> Zadna pociecha, bo za cene najmocniejszego P3 masz o 50% mocniejszego
> Athlona, jeszcze do tego pewnie na dobra plyte starczy.

narazie o cenie tu w ogole nie rozmawiamy, od zawsze athlony byly tansze od
inteli bo inaczej nikt by ich nie kupowal. porownujac athlony do tualatinow
chodzilo mi o porownanie procow z tym samym zegarem i tej samej
architekturze. a to ze PIII tualatiny sa absurdalnie drogie to rzecz
oczywista. Znowu polityka, one sa drogie bo intel nie chce zeby ktokolwiek
(no moze poza firmami z przeznaczeniem na serwery) je kupowal - proste.

> Ten drugi akurat z Rambusami byl w miare znosny, tyle, ze wolny.

Nie byl znosny bo starszy od niego BX mial lepsze osiagi.

> Z SDRAMami to byla kompletna porazka.

taaak? bardzo ciekawe. a o 815 juz nie raczysz pamietac? Masz cos wybiorcza
pamiec. pamietasz tylko gnioty, zapominajac o konstrukcjach udanych.

> Pisalem o zwyklym. Wersja rozbudowana o obsluge DDR jest juz calkiem,
> calkiem, tyle tylko, ze spozniona o jakis rok z hakiem.

no i co z tego? wazne ze jest i ze jest calkiem dobra. Zreszta nawet jej
zadny VIA ani SIS nie podskoczy, jesli chodzi o stabilnosc i brak zenujacych
bugow.

> Najsensowniejsza (bo jedyna sensowna) to i850 (o i860 nie pisze, bo to nie
> ta liga). Tylko cena powala.

tez nieprawda, bo dla Northwoodow to juz wcale takie sensowne rozwiazanie
nie jest. kiepsko sie kreci, za bardzo jest nastawione na rambusy.

> Ja rowniez naleze do tych pierwszych i dlatego od ponad roku mam P3, ale
> jakbym mial teraz kupowac wydajny sprzet, tobym nawet nie myslal o Intelu.
> No chyba, ze potrzebowalbym czegos taniego, to bralbym Celerona-T.

Coz, o gustach sie nie dyskutuje. Dla mnie zakup Northwooda 1.8 (wersja BOX
z cichym firmowym coolerem) za niecale1200, ktory bez zadnych problemow i
bez wariactwa z kosmicznymi coolerami chodzi na 2.4, osiagajac wtedy
wydajnosc wieksza od kazdego athlona wlacznie z 2000+ (o stabilnosci i
komforcie pracy w ogole nie ma co mowic, bo 845D prezentuje zupelnie inna
klase niz wszystkie wynalazki via) jest zdecydowanie sensowniejszym
posunieciem niz kupowanie athlona i uzeranie sie z badziewnymi chipsetami i
halasem z komputera, ale jak juz wczesniej pisalem o gustach sie nie
dyskutuje i kazdy moze sobie kupowac co lubi...

Wojtek.