Re: tv-out i czarno biały obraz na ekranie telewizora - rozwiązanie (długie)

Autor: Sławek Pełka (slawekpelka_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 23:39:52 MET

Problem:
| Podłączyłem wyjście tv-out mojej karty graficznej (GeForce 2MX
Leadteka)
| do telewizora wyposażonego w wejście Euro-Scart (użyłem odpowiedniej
| przejściówki). Obraz na telewizorze jest czarno biały. Czy ktoś potrafi
| wytłumaczyć dlaczego tak jest ? Czy i jak można temu zaradzić ?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi,
ale odpowiedź okazała się nieco inna...
A oto historia moich zmagań (albo "Z dziennika wariata" :)) :
po 1
    moja karta to Leadtek Winfast 2MX + tv out
po 2
    sterownik referencyjny NVIDII v 23.11 nie obsługiwał dwóch ekranów
po 3
    ściągnąłem sterownik firmowy (Leadtek v 21.83) on obsługuje dwa ekrany,
ale się zawiesza (stało się to chyba przy próbie uruchomienia tv tool'a)
po 4
    ponowna instalacja sterowników referencyjnych NVIDII spowodowało, że
zakładki obsługi dwóch ekranów nadal działają (hurra!)
po 5
    można sobie ustawić, że obraz na telewizorze jest przedłużeniem desktopu
(fajne!)
    ale obraz na tv jest nadal czarnobiały
po 6
    przejście po wszystkich systemach kodowania PAL B, PAL G, PAL I, PAL
I-..., a nawet przejście na NTSC (wszystkie kraje z listy) nic nie daje...
(that's bad)
po 7
    w końcu udało się odpalić tv tool'a (hurra!)
    obraz na ekranie telewizora z tv toola jest kolorowy (a co to ?!)
po 8
    na drugiej zakładce tv toola jest combo S-VHS/Composite/Automatic. Przy
przełączeniu na S-VHS obraz jest czarno-biały, (de ja vu ? nie ! eureka!)
taki sam switch znajduje się na zakładce sterownika NVIDII...

A więc, okazuje się, że na zakładce NVIDII znajduje się lista, na której
domyślnie jest wybrane wyjście S-VHS, i wydawać by się mogło, że wszystko
jest w porządku, ale nie!
Dopiero przełączenie na Composite spowodowało wyświetlenie na ekranie tv
koloru!!!

--
Pozdrówka,
Sławek