Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 03 Feb 2002 - 22:38:58 MET

> to juz zalezy co kto uwaza za generalna teze :) Mi chodzilo o wyzszosc
> inteli nad athlonami a nie o jakies bzdurne analogie samochodowe.

Nie ma obecnie wyzszosci Inteli nad Athlonami. IMHO jedyne, co obecnie
Intel ma lepsze od AMD to low-endowe procesory, czyli Celerony. Ani P3,
ani P4 na razie Athlonom nie podskocza.

> dlatego napisalem, ze sa lepsze od _wolniejszych_ athlonow.

Zadna pociecha, bo za cene najmocniejszego P3 masz o 50% mocniejszego
Athlona, jeszcze do tego pewnie na dobra plyte starczy.

> te dwa to syf ale nie ze wzgledu na syfiasty projekt i wykonanie tylko 810
> ze wzgledow politycznych (nie mogl byc szybszy od 820) a ten drugi ze
> wzgledu na rambusy

Ten drugi akurat z Rambusami byl w miare znosny, tyle, ze wolny. Z
SDRAMami to byla kompletna porazka.

> a ten akurat w wersji 845D jest chipsetem bardzo dobrym. Ma stabilnosc i

Pisalem o zwyklym. Wersja rozbudowana o obsluge DDR jest juz calkiem,
calkiem, tyle tylko, ze spozniona o jakis rok z hakiem.

> jakosc wykonania o ktorym via i sis moze tylko pomarzyc. IMHO jest to w tej
> chwili najsensowniejsza platforma dla Northwoodow

Najsensowniejsza (bo jedyna sensowna) to i850 (o i860 nie pisze, bo to nie
ta liga). Tylko cena powala.

> warkot pieciu coolerow w obudowie jesli tylko dzieki temu system mu dziala
> 2% szybciej. Ja naleze do tych pierwszych i dlatego wole Northwooda.

Ja rowniez naleze do tych pierwszych i dlatego od ponad roku mam P3, ale
jakbym mial teraz kupowac wydajny sprzet, tobym nawet nie myslal o Intelu.
No chyba, ze potrzebowalbym czegos taniego, to bralbym Celerona-T.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..