Re: ciek³y azot i aluminium

Autor: Mariusz (NOSPAM_mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Tue 26 Feb 2002 - 15:21:20 MET

Witam,
U¿ytkownik "Ruffels" <ruffels_at_west.tarnow.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
> no to jak ju¿ wszyscy mnei zrypali¶cie to kuknijcie na ten link - jest tam
> kilka fotek - na których facet ch³odzi procka ciek³ym azotem - w troszke
> prymitywnych warunkach - ja chcia³em to zrobic ³adniej, ale jest tam te¿
> podana temp. ciek³ego azotu - bo kto¶ tu siê g³upio pyta³ sk±d wzi±³em
> -200°C - ano jest i to -196°C - wiêc odchy³ka niewielka - a zrobimy tak -
ja

Odchy³ka. W³a¶nie w tym ca³y problem, dlatego go¶æ siê pyta³ sk±d masz te
200 stopni. Zerknij do podrêcznika fizyki jak ludziska sugeruj±....

> to zrobie - za³o¿e na kilka dni na parapecie - sprawdze szczelno¶æ - potem
> testy na palniku rozgrzanym do oko³o
> 50-60°C - a jak bêdzie ok - to zrobie to na procku - jest du¿a szansa ¿e
siê

Ja bym nie ryzykowa³. Mo¿esz dostaæ w pysk tym azotem, albo od³amkami. We¼
pod uwagê, ¿e ten pojemnik bêdzie mia³ temperaturê azotu... Jak bêdziesz tym
manipulowa³?

> to nie uda tak do koñca na d³u¿ej, ale jak to zrobie to za kilkana¶cie dni
> podam info i mo¿e jakie¶ fotki bede móg³ podes³ac - jedno jest pewne -
> spróbuje najpierw na jakim¶ 486 - mam akurat takie.

widzia³e¶ ty dok³adnie to zdjêcie??? Go¶æ tego nie zamyka³ szczelnie to raz.
zintegrowa³ to z prockiem, to dwa. Otoczenie tego komina jest ca³e
oszronione to trzy. kondensatory obok nadaj± siê pewnie na wymianê to
cztery.
to jest TEST, czyli go¶ciowi na podzespo³ach nie zale¿a³o, jak padn± to
padn±....

Ty uwa¿aj na zdrowie, masz tylko jedno. IMHO nie warto ryzykowaæ.
Pozdrawiam
Mariusz